About Kyrobak

Developed over the course of 5 years, Kyrobak is a drug-free, in-home treatment that’s claimed to provide completely natural relief from mild to moderate, non-specific lower back pain in just 10 minutes.

In order to accomplish this, Kyrobak uses a combination of Continuous Passive Motion (CPM) and Oscillation therapies, both of which provide a rhythmic, soothing motion that’s claimed to draw more oxygen and blood flow to the region and gently release the pressure between the vertebrae, allowing your spine to open up and decompress. And when you release this pressure, you relieve the source of pain.

Despite the effectiveness of its clinically proven technology (more about this shortly), the manufacturer claims that Kyrobak can be used in the comfort of your own home whenever’s convenient, that it doesn’t require any painful stretching or exercise beforehand, and is easy to use right out of the box; simply connect the power supply, press the button, and you’ll feel a gentle, continuous movement in your pelvis area.

If you have mobility issues, Kyrobak can be effectively used on the floor, couch or bed. During your treatment, you’ll be able to tap a nap, read a book, listen to music, or any other relaxing activity, and when you’re finished, the Kyrobak’s automatic timer will turn the device off.

Back pain stinks, plain and simple! And in your search for relief, you’ve probably tried many different products with varying degrees of success. But when it comes to Kyrobak, can the device really provide long-lasting pain relief in just 10 minutes per day, or is it an overpriced product that’ll be gathering dust in a few short weeks? Consider the following:

What is Non-Specific Back Pain?

According to Patient.info:

Nonspecific low back pain means that the pain is not due to any specific or underlying disease that can be found. It is thought that in some cases the cause may be a sprain (an over-stretch) of a ligament or muscle. In other cases the cause may be a minor problem with a disc between two vertebrae, or a minor problem with a small facet joint between two vertebrae. There may be other minor problems in the structures and tissues of the lower back that result in pain. However, these causes of the pain are impossible to prove by tests. Therefore, it is usually impossible for a doctor to say exactly where the pain is coming from, or exactly what is causing the pain.

Patients suffering from non-specific back pain can experience mild to severe pain levels, although unlike some other forms, the pain is usually eased when lying down, which may be why Kyrobak’s design takes advantage of this position.

With this in mind, if you’re suffering from chronic back pain, the first thing you need to do is speak with your physician, since they should be able to 1) provide you with a diagnosis, and 2) recommend products and treatments based on your specific diagnosis.

Otherwise, you might be throwing your money out the window on products/treatments that won’t provide relief, or in a worst-case scenario, make your back pain worse.

In the mean time, be sure to read through our in-depth article titled Winning the Battle Against Sciatica & Chronic Back Pain.

What Is Continuous Passive Motion (CPM)?

Most often used for promoting healing following knee replacement surgery, “Continuous passive motion (CPM) devices are used during the first phase of rehabilitation following a soft tissue surgical procedure or trauma. The goals of phase 1 rehabilitation are: control post-operative pain, reduce inflammation, provide passive motion in a specific plane of movement, and protect the healing repair or tissue. CPM is carried out by a CPM device, which constantly moves the joint through a controlled range of motion; the exact range is dependent upon the joint, but in most cases the range of motion is increased over time.”

Despite its widespread use (as the Kyrobak website noted, CPM has been used for decades), traditional CPM joint therapies often come with mixed results (both clinical and in the field). Because of this, many insurance companies don’t cover CPM for post-surgical customers.

Joint recovery notwithstanding, the clinical evidence supporting the efficacy of back-specific CPM technologies and treatments seems to be even more limited. To this end, Kyrobak was involved in a 2014 clinical study published online (which doesn’t appear to have been peer reviewed) that found, “Preliminary evidence suggests that the Kyrobak may be beneficial for short-term relief of non-specific, chronic LBP, particularly in participants with a moderate level of pain. A longer treatment period may lead to a further reduction in pain.”

However, nowhere in this study is it mentioned that Kyrobak is more effective than exercise; only that it is more convenient.

Although this is positive, there are two things to keep in mind here. First, this appears to be the only clinical study available for Kyrobak, and a single study does not translate into being clinically “proven.”

Second, the study appears to have been directly funded by Kyrobak’s manufacturer, which could potentially lead to a conflict of interest. Note: We’re certainly not saying any wrongdoing has occurred, only that results can become skewed when a manufacturer funds research for their products, which is something we detailed in our article titled Think that Clinical Study is Legit? 4 Steps for Identifying Fake Science.

What about Kyrobak’s Oscillation Therapy?

Although Continuous Passive Motion may hold some promise for back pain sufferers, the benefits associated with Kyrobak’s Oscillation Therapy seem a bit cloudy. Why?

Because traditional oscillation therapy involves “an intermittent electro-static field, which is built up between the hands of the therapist or an applicator attachment and the soft tissue of the patient, by means of the Hivamat machine. The patient’s tissue is then attracted and released in the selected frequency, which through a unique patented process triggers a deeply penetrating and lasting resonance, (DEEP OSCILLATION) of the treated tissues.”

However, according to the Kyrobak FAQ, the device “does not generate any electric current to the body, nor does it create any other Electro Magnetic Interference (EMI).” As such, it seems their oscillation therapy is simply referencing the fact that Kyrobak’s main “plate” moves in a circular motion; i.e. it oscillates.

And from this perspective—while it might be soothing and relaxing—there doesn’t seem to be any clinical evidence available online showing it works as advertised.

Other Options for Back Pain Relief

As we mentioned in the section above, the conditions that lead to back pain are often very specific for each individual, so it stands to reason that what works well for you might not work at all for someone else. Because of this, you might need to explore several back products before finding one that addresses the cause of your pain, as well as one that matches your personal preferences.

To this end, based on your doctor’s recommendation, HighYa has reviewed some of the most popular back products for quick reference during your research, including popular options such as BeActive Brace, Royal Posture, Dr. Ho’s Compression Belt, and many more.

Customer Feedback for Kyrobak

Since writing our original review, 8 readers have provided feedback about their experiences with Kyrobak, and have rated the device an average of 1.9 stars. Here, while some customers claimed Kyrobak helped reduce their back pain, the most common complaints appeared to revolve around failure to work as advertised. In fact, more than one customer claimed that Kyrobak actually made their pain worse.

In many of these instances however, the company responded quickly and attempted to address their complaints.

Kyrobak also had 25 customer reviews on BrightReviews at the time of our research, with a slightly higher average rating of 3 stars. There, many customers expressed the same concerns and compliments found here on HighYa.

Finally, Kyrobak received an average rating of 3.7 stars on Amazon based on 27 customer reviews. Again, many of the same compliments and concerns were present.

From a company perspective, Kyrobak is manufactured by Radiancy, Inc. (who also makes the NoNo Pro) based out of Orangeburg, NY. The company had a B- rating with the Better Business Bureau based on 282 closed customer complaints (as of 7/9/15), most of which appeared to reference order totals that were much higher than intended, difficulty processing refunds/warranty claims, and long shipping times.

Granted, you might not experience any of these with Kyrobak, although it’s certainly worth keeping in mind.

Kyrobak Pricing & Refund Policy

Kyrobak is priced at $299.95 (which can be split into 3 equal installments if you prefer), plus $19.95 S&H. For this price, you’ll receive the following:

  • Kyrobak Device
  • Storage Bag
  • User Manual
  • Quick Guide
  • Power Supply

You’ll also receive Dr. Steven Geanopulos’s e-book titled Lifestyle Changes for Relief, At Last as a free gift.

Kyrobak is guaranteed to relieve back pain, or your money back, including your original S&H charges, as well as the cost of shipping it back to the manufacturer. However, the manufacturer’s refund policy is fairly strict and states that you must have used the device for at least 45 days before you’re eligible. Ultimately, this leaves you a short, 15-day window to get your money back (be sure to set a reminder on your calendar!).

In addition, Kyrobak also comes with a 1-year warranty, including free replacement parts or an entire unit if necessary.

In order to request a refund or file a warranty claim, you’ll need to contact customer service at (888) 998-4713.

Will Kyrobak Relieve Your Non-Specific Back Pain?

Chopping to the point: When it comes down to it, Kyrobak’s manufacturer seems to have put a lot of effort into the design and development of the device, and with their 60-day refund policy and direct online responses to customer complaints, they appear to stand behind their product.

However, considering Kyrobak’s:

  • Fairly high price,
  • The lack of robust clinical evidence showing its CPM or oscillation therapies can provide meaningful results, as well as
  • Its mixed online reputation, and
  • The fact that every person’s back pain is unique,

… we’d strongly recommend speaking with your physician prior to placing your order.

Tired of Rip-Offs on TV? Want to Learn to Shop Smarter?

Join over 2 million HighYa readers who receive weekly how-to guides, tips & reviews and get a FREE COPY of our 145 Scam Hacks e-book. Enter your email below to get started!

12 Customer Reviews for Kyrobak

Average Customer Rating: 1.8
Rating Snapshot:
5 stars: 1 4 stars: 1 3 stars: 0 2 stars: 2 1 stars: 8
Bottom Line: 17% would recommend it to a friend
Showing 1-11 of 12
Sort reviews by:

  • 17 out 17 people found this review helpful

    Shipping return

    • Minneapolis, MN,
    • Jan 6, 2016

    Kyrobak didn't work for me. It was cumbersome to plug in and get on it. It also made my back feel worse, so I went back to the heating pad. When I tried to return it, the fellow gave me a hard time and did not mention that I had it only for 41 days instead of the required 45 days. If he would have mentioned it, I would have waited 4 days. As a result, my shipping was not refunded. I am a senior citizen and am on a budget so this was a problem.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (0)
    View all 0 commentsHide comments

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 22 out 23 people found this review helpful

    This is a complete scam

    I did not see that it was a 3 payment option, I thought my first payment of $183.01 was all I would have to pay. I tried the product and found it to be ineffective. They subsequently billed my credit card for $152.85 and also $153.54. I talked to them and requested either they refund me half the cost of the product in their revised billing, or, I would return the product. They are extremely uncooperative, and refused to do either. Do not do business with this company. They will take your money and leave you with a cheap piece of plastic. My rating is 0, but I can't choose this.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (0)
    View all 0 commentsHide comments

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 26 out 27 people found this review helpful

    The kyrobak return policy

    • Pennsylvania,
    • Oct 30, 2015

    I was assured that it would be an easily returnable if not satisfied, so I purchased Kyrobak. It is too uncomfortable. It's hard plastic and I am disabled with back problems and have to be very careful with my range of motion. Now I can't even get someone on the phone or send an email for return slip.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (0)
    View all 0 commentsHide comments

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 28 out 28 people found this review helpful

    I was so taken by the advertisement and did not believe a company can fool people like that.

    • Fayetteville, NC,
    • Oct 14, 2015

    I called them to ask if I can return the Kyrobak. It was more than 6 weeks GO, but it took my Doctor that long to see that it did me more damage than good. And theY will not give me a REFUND. I am 73 years old and this is a lot of money for me, with the little income I have, but they do not care at all.

    I think there should be a law, not to take advantage of Senior-Citizens, especially when it takes much longer for us to find out how our old body reacts to different products when it comes to bad back or bad hips and so on. The almost $300.00 takes away a month of food for me, but I was hoping that I could get relief from all my pain, without taking all that nasty medications.

    Can anyone hear me and help me, to get my money back? I am even willing to take $50.00 off of it (I used it only eight times). Otherwise the Kyrobak looks like new.

    So, please HELP, I need my money back. Thank you.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Oct 13, 2015

      HighYa Team

      Ilonka,

      Thank you for taking the time in sharing this review. We're extremely sorry that you had to go through this. If you feel that you have been treated unfair, we can suggest you contact your bank, who is responsible for your credit card and explain the situation to them in great detail. In situations like this, it's pretty common for banks to reverse the charges should they count this as an unjust act for the consumer.

      We hope this helps and we wish you all the best.

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 47 out 48 people found this review helpful

    Injured me

    • California,
    • Aug 28, 2015

    I so wanted Kyrobak to work. I purchased it with such high hopes but instead of helping me, it injured my tailbone.

    I called the company after two weeks and told them that my tailbone hurt after using the product and she said, "For those complaints we find that putting a towel under your rear to prop up your tailbone helps." She also suggested that I prop my legs up on a chair and give it the whole 45 days. I tried both and used it for the whole time thinking that my tailbone issue was a short term issue and I would get long term relief from my back pain. Neither was true.

    I returned the Kyrobak and received a full refund without issue after I told them about my tailbone. It has now been a few more weeks with no usage and I still cannot sit without it aching. If anyone has had this issue, please respond and let me know what you did for relief. I give this product a big fat zero!

    UPDATE: (8-22-2015)

    Back in April, I did a review saying this device caused me injury to my tailbone. This is August and the pain is still there and I am now going to go and see a specialist. I was so hopeful that time would heal this injury and now I realize that it is going to take medical intervention. This is a real pain in the...

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Jun 22, 2015

      Joanne

      I don't own a Kyrobak, but I am commenting for the lady with the tailbone issue. I had a car accident and my tailbone turned sideways, very painful, could not sit. I went to a very good physical therapist and he was able to manipulate it back over a period of time. He told me that when it's really bad it has to be done internally, but mine was able to be done externally, phew!

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 21 out 27 people found this review helpful

    Less Pain

    I have been using Kyrobak for a few months and it has definitely made a difference in my back pain. I am not completely free of pain, but I no longer rely on a walker or cane. A hospital X-ray revealed that I have a hip misalignment which is putting pressure on a muscle and consequently a nerve. I find that a combination of the Kyrobak and exercise is making a big difference in relieving my pain. My prayer is that one day I will be complete pain-free.

    Bottom Line: Yes, I would recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (0)
    View all 0 commentsHide comments

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 37 out 66 people found this review helpful

    It really works!

    • Wayne, NJ,
    • Jul 6, 2015

    I went through a month and a half of severe lower back pain living on Naproxen and muscle relaxers. I am an avid golfer and my game was suffering for fear of swinging a golf club. I tried the Kyrobak. I can honestly say that over the past three weeks, I have seen an improvement on a daily basis. I use the machine after golf and have freed myself from the medication. Every day the back feels better and stronger. I even shot the best round of my life.

    I have recommended this and would recommend it to everyone. It is not an immediate cure, but I can get out of bed and chairs pain free and swing a club again!

    Bottom Line: Yes, I would recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (7)
    View all 7 commentsHide comments
    • Dec 19, 2014

      Sam

      This is a fake product...

    • Dec 29, 2014

      Radiancy Customer Service

      Hi Sam,

      We truly understand your hesitation in using this product however we'd like to let you know that Kyrobak is a very effective and clinically proven device. There are positive reviews online from real customers who have used the product and have seen the results. Aside from this, there's nothing to lose since we are offering a 60-day money back guarantee. If you are not 100% satisfied with Kyrobak, you can just call our Customer Service Hotline within the 60-day period and request for an RMA. We will refund the purchase price, the S&H and pay the return postage. This offer only proves that Kyrobak really works.

      Please let us know if you need further help.

      All the Best,

      Radiancy Customer Service

    • Jan 12, 2015

      Robbie

      "clinically" proven? Where? Where are the studies and the outcomes? I haven't found any CLINICAL studies where there are results.

      Stop claiming that, unless you can show it. Sounds like a total scam, poor people spending their money on this products and then they can't get their money back.

      If your products are so awesome and you stand behind them then why have a small window to return them?

      Regarding back pain there are so few options for people and most people are desperate to find solutions and this company is preying on these consumers.

      There are ways to get relief from back pain but paying a ridiculous amount from a scummy company are not one of them.

    • Jan 19, 2015

      RadiancyCustomerService

      Hi Robbie,

      Yes, it is clinically proven. You may send us an email at cs@trykro.com if you want to request for a copy of the clinical study conducted. We are also offering a 60-day money back guarantee to all our customers. If you know someone who didn't get their refund and followed the return policy, please inform us so we can do resolve their issue. Also, two months is already sufficient to try the product and return it, if they were not satisfied. Please let us know should you have other concerns.

      Regards,

      Radiancy Customer Service

    • Jan 30, 2015

      Sandi

      I agree a little soon to feel comfortable enough to order. May be if you increase the return time by 30 days to give us, unsure persons, time to feel better. I am sure most of us who have been experiencing back pain for some time have been told by the medical profession it takes time. Also, most persons with this back pain are on budgets!

    • Feb 8, 2015

      Ciara Roots

      Why not post the clinical results on your website? Why ask individuals to send an email requesting this information? Possibly to share that email with other marketing organizations?

    • Feb 9, 2015

      RadiancyCustomerService

      Hi Sandi,

      Thanks for writing in and we appreciate your feedback.

      We are offering a 60-day triple money back guarantee to give our customers enough time to try this product and check if it works for them. We are also offering payment in 3 monthly installments for those customers who are unable to pay in full. I hope this information helps. I hope you can give this product a try.

      Best Regards,

      Radiancy Customer Service.

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 219 out 230 people found this review helpful

    Checking it Out

    • Henderson, NV,
    • Jul 6, 2015

    It would not give a full price online. I finally pretended as if I was going to order it and the price displayed $120.00. When checking further on this site, I saw that afterwards they charge you two more payments of $100.00 (prices rounded off for this). No where in the ad did it show more that there were going to be payments. Needless to say I am not ordering it and I see that the NoNo Hair Remover was the same on not giving a price. People beware!

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (4)
    View all 4 commentsHide comments
    • Sep 19, 2014

      Red

      Thank you. I received a paper ad and looked it up on line. No price listed until I filled in the info. Lucky for me, I lied about who I was and didn't complete the order. I am wondering if it really works? However for the cost, I would never order it. Thank you again for the review.

    • Oct 13, 2014

      JB

      Read the fine print at the bottom of the ad before you order something next time! If they don't show the price, they are hiding something, read everything!

    • Dec 19, 2014

      Radiancy Customer Service

      Hi Barbara,

      Thanks for informing us about your concern and we'll be more than glad to help you with that.

      The price of Kyrobak is located at the bottom of our website. If you order through trykyro.com you will get the option to pay in one installment or three. Both options give you our 60 Day triple guarantee so you can try it at home and if you are not fully satisfied we will pay back your full product price, pay back your S&H and pay the return postage, so you have nothing to lose. If you decide to pay in one installment you will pay a total of $299.95 with free S&H. If you choose to make 3 installments you will pay once a month for three months $99.98 plus a one time S&H charge of $19.95. If you would like to change or alter your payment plan at any time, you can do so by calling customer service. Hope this helps.

      Regards,
      Radiancy Customer Service

    • Dec 19, 2014

      Radiancy Customer Service

      Hi Red,

      Thank you for your feedback. The price of Kyrobak is located at the bottom of our website. If you order through trykyro.com you will get the option to pay in one installment or three. Both options give you our 60 Day triple guarantee so you can try it at home and if you are not fully satisfied we will pay back your full product price, pay back your S&H and pay the return postage, so you have nothing to lose. If you decide to pay in one installment you will pay a total of $299.95 with free S&H. If you choose to make 3 installments you will pay once a month for three months $99.98 plus a one time S&H charge of $19.95. If you would like to change or alter your payment plan at any time, you can do so by calling customer service.

      Also, if you are wondering if Kyrobak works for you, we suggest you try our risk free trial offer. You can purchase Kyrobak and if you are not fully satisfied, you can return the product and we'll refund you the entire amount. Please just take note that we'll refund the purchase amount, S&H and the cost of return if you have used it for at least 45 days and no more than 60 days. Hope this helps.

      Regards,
      Radiancy Customer Service

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 269 out 277 people found this review helpful

    Return policy is a big lie.

    • Hemet, CA,
    • Jul 6, 2015

    I ordered one of the back products and when clicking to check out the order came up for two units. I tried to call within one hour of ordering and told it was already shipped. I contacted the company and received a shipping label for the second unit and sent it back. There was no refund forthcoming but they did add an additional charge to my credit back To date September 12, I have received $119 back out of $439.84 charged to my card. As far as I am concerned their advertising is all a bunch of lies and they and their products should be avoided.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (6)
    View all 6 commentsHide comments
    • Sep 17, 2014

      Anonymous

      There are a number of ordering options, albeit ambiguously worded, you clicked on the order a 2nd unit for reduced price. You should have looked at the shopping cart properly before finalizing the order. So you are claiming all their advertising is a lie and the product be avoided based on a poor returns policy?

    • Oct 30, 2014

      Ellie

      This review is silly. It seems they gave you a refund for the second product so what's the problem? You can not blame them because you did not check your shopping cart before finalizing. You have not stated anything about the actual product itself.

    • Nov 2, 2014

      Anonymous

      Dan you know if you have a credit card and if you prove to them you did everything in your power to play by the rules do a full charge back especially if you bought it with capital one they will stand behind you and get your money back in full what you just explained is fraud and is illegal you can still get your money back fight for it tape the commercial and put it on a disk send it in to your cc company fraud department don't sit back and take it.

    • Nov 13, 2014

      CL

      Aren't you supposed to be reviewing the product, not the company?

    • Dec 19, 2014

      Radiancy Customer Service

      Hi Dan,

      We're sorry to hear about your experience with Kyrobak and we'd like to thank you for bringing this to our attention.

      We hope that you have already received your refund for the 2nd unit. If not, please let us know so we can check your account and give your money back immediately. It seems that your shopping cart has 2 units because you have also selected the 2nd Kyrobak with a discounted price. Also, before completing an order, there's also a page to review your order to avoid any discrepancies. Hope this helps. Let us know if you have further concerns.

      Regards,
      Radiancy Customer Service

    • Jul 29, 2015

      Annie Penfield

      I would like to return it. It's too expensive for little help that it does.

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 87 out 90 people found this review helpful

    Nothing But Red Flags

    Just a heads up guys this is a fake review that was purchased. It's unfortunate that disreputable companies are buying favorable reviews. The easiest ways to spot them is when they are 100% positive with zero negatives and include an elaborate story about how a simple device changed their life and completely took medication out of the picture. Even if the product worked perfectly people would generally want to include at least one small complaint or recommendation.

    Also the clinical trial is only available upon request because they don't want customers on the main website to see it because it does contain some negativity and it's also inconclusive and does not present any data that puts the company conducting the trials reputation on the line not to mention the trail was also sponsored by them.

    Also the return policy doesn't allow you to return the product before 45 days but can't return it after 60 days. They do this on purpose hoping you will put the product in the closet and forget about it and miss the return window. The only reason for this 'odd' policy is to ensure the majority of customers miss the return window. I wouldn't touch this company with a 10-foot pole and I hope they go out of business before too many people get duped.

    Also many of the reviews I've researched online indicate that the return department puts you on hold for long periods or claims they cannot hear you well. This is a tactic that is employed by companies to prevent users from getting through the return process before the deadline expires. 100% red flags here.

    I hope this comment helps people, I suffer from lower back pain and even with a chiropractor it improves but does not go away completely. These types of products are designed to prey on people that wan to escape pain. You're paying $300 for a device that doesn't even have a battery pack and just has a 12 volt motor and a few cheap cam gears in it. The reason for them charging so much is purely based on them trying to advertise it as a medical device when it has no such certifications, that is why they sight chiropractors and not actual spinal doctors since chiropractors aren't real doctors.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Mar 11, 2015

      Sybil Francis

      Thank you for your comments on this product. You have probably saved many people from purchasing a worthless device. I would like to read a copy of the report to find out more of the negative and perhaps detrimental effects of using this contraption. What I do not agree with however is your statement that chiropractor 's are not real doctors. They are Doctors of Chiropractic that attend schools where the course of study is up to 5 years. They are proficient in their field and study an enormous amount of information on anatomy and physiology and the nervous system. Most chiropractors I know deeply care about their patients and would never endorse a product such as this for the very reasons you site. The chiropractor in this infomercial is obviously not one of them and is probably being paid very well for his endorsement.

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 75 out 76 people found this review helpful

    More Pain than help.

    This product caused my wife and I more pain after using it than any other product or pain reduction method. I would not recommend the use of this product.

    Also, their customer service reps act like they can't hear you when you call for the RMA number.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (0)
    View all 0 commentsHide comments

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


Showing 1-11 of 12

Write a review for Kyrobak!

Share your experience to help others avoid scams & discover great products!

Write a Review