About NatureBox

Established in 2011 and based out of San Carlos, CA, NatureBox is a subscription-based service that delivers healthy snack boxes directly to your front door, for as little as $19.95 per month. In many ways, the company’s premise is similar to BarkBox—but instead of focusing on your pet’s health, NatureBox focuses on yours.

Founded by Guantum Gupta, who weighed over 200 pounds at the age of 12 due to the chronic overconsumption of junk food, NatureBox is dedicated to helping others lead healthier lives by eating healthier food. According to NatureBox, even a few tweaks to your daily diet can result in tremendous improvements to your health.

NatureBox Features

After signing up on the NatureBox website, you’ll automatically be enrolled in a monthly subscription, and will begin receiving your packages about the same time each month. Each NatureBox you’ll receive will contain a wide variety of snacks, including nuts and seeds, trail mix, dried fruits and vegetables, granola, bars, and crackers, but will never include foods that are made with high fructose corn syrup, partially hydrogenated oils, trans fats, or artificial sweeteners, colors, or flavoring.

NatureBox claims to search all around the world for “the most unique, tasty, and healthy snacks” available. Each of your monthly boxes will be based on a unique theme, and all products will have been taste tested and approved by nutritionists.

If you live in the continental U.S., shipping is free. If you reside in Alaska or Hawaii, a minimal fee of $1.97 will be added to each order.

NatureBox Pricing

NatureBox provides you with three different types of monthly subscriptions:

  1. Deluxe Package – Ideal for anyone from singles to small families, the Deluxe Package includes five different types of snacks, which are divided into 3-5 individual portions. Pricing is $19.95 per month.
  2. The Happy Snacker – Geared toward families of four or more people, The Happy Snacker Package includes five different types of snacks, divided into 10 full-sized portions (two portions of each snack type). Pricing is at $29.95 per month.
  3. The SmartChecker – A great choice for larger families, offices, or for anyone who really likes to snack, The SmartChecker Package includes four large bags of NatureBox’s five featured snacks. Pricing is at $49.95 per month.

After you’ve placed your order and paid for your first NatureBox, your package will typically arrive within 1-2 weeks. Billing occurs automatically each month, and is charged to your credit card on the first Sunday or Thursday following the date you originally signed up, whichever comes first. For example, if you signed up on October 3rd, you’ll be billed on the first Sunday or Thursday that comes after November 3rd, and so on. Shipments are usually sent within a few days of billing.

Because of FDA regulations regarding food, NatureBox does not accept returns, regardless of whether your package has been opened or not. However, if you feel any of the items you received are subpar or did not meet your expectations, the company can assess the situation on a case-by-case basis at 888-613-6998.

If you need to pause your subscription for any reason, you simply need to contact NatureBox directly, who can accommodate your request as long as it occurs at least five days prior to your next billing cycle. Cancellations also need to be requested at least five days prior to your scheduled billing date. Even though we’ve included a fairly detailed description of NatureBox’s billing system, it’s highly recommended that you contact the company directly to obtain a billing summary for your own records.

Want to Learn Expert Tips for Online Safety?

Join over 3 million HighYa readers who receive weekly how-to guides, tips & reviews and get a FREE COPY of our Complete Online Safety e-book. Enter your email below to get started!

9 Customer Reviews for NatureBox

Average Customer Rating: 1.1
Rating Snapshot:
5 star: 0 4 star: 0 3 star: 0 2 star: 1 1 star:  8
Bottom Line: 0% would recommend it to a friend
Showing 1-9 of 9
Sort reviews by:

  • 2 out 2 people found this review helpful

    Bait and switch + misleading "subscriptions"

    • Texas,
    • Aug 7, 2017
    • Verified Reviewer

    I used a promo that made a whole box of snacks shipped free for $10 total. After I received the packs of nuts, pretzels and such, I CANCELED my subscription. You won't find any other areas to cancel. Guess what?

    You have to cancel again. There's another annual membership fee of $50 plus ANOTHER $50 fee for "an annual fee which gives you access to our catalog for the entire year. The payment converts to store credit which automatically applies to your snack purchases."

    That was what chat support told me. $100 charge for some stupid nuts and rabbit food. And this is AFTER I canceled already! They told me how "luckily, I can use $50 towards snacks." Oh wow, lucky me! And somehow these business practices aren't considered illegal? How in God's name would anyone want a $100 fee suddenly for snacks after canceled their subscription? The company can't justify the charge no matter what nonsense jargon they may throw as an explanation.

    Worst service I've ever signed up for willingly in my entire life.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Aug 7, 2017

      Sierra Schwidder, Customer Experience Manager

      Hi Chris,

      Thanks for your feedback. We deeply apologize for your experience and would like to review what happened. Please email us at CEM@naturebox.com and so that our lead customer support team can look into this as soon as possible.

      Best,

      Sierra @ NatureBox

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 7 out 7 people found this review helpful

    Horrible customer service and a rip off!

    My daughter placed a trial order with them, and she didn't like any of the items ordered. We canceled any future orders and subscription via their "contact us" email page because there's no phone number to call. And now I'm getting charged for a yearly membership. I emailed them, no response. I "chatted" with someone from their site and was told they do not do refunds for membership.

    This company is a complete rip-off and customer service was poor. I hope no else suffers from their way of doing "business." I will post this review everywhere I can so others can know what a terrible company this is. And their products aren't even good.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Aug 7, 2017

      Sierra Schwidder, Customer Experience Manager

      Hi Jacklyn,

      Thank you for your feedback. Customer satisfaction is of utmost importance to us, and we are sorry that you felt misled when you signed up for a membership with NatureBox. I see that the concierge you spoke with in July processed a refund of the annual membership fee. If you are still waiting on this refund, please let us know so that we can identify the cause.

      Thank You,

      The NatureBox Team

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 5 out 5 people found this review helpful

    NatureBox is shady (or at least incompetently run), not to be used for important gifts

    • Texas,
    • May 15, 2017
    • Verified Reviewer

    NatureBox emailed a "CART50" code to me, stating that I would "Get 50% off your first order." Turns out it is only 50% "up to a $15 discount." This bait and switch code should have been my first clue.

    Since it was for a Mother's Day gift, I decided to pay full price and order it anyway, plus paid $10 for 2-day shipping for a "promised" Friday delivery before Mothers Day (my mom was moving and would no longer be at her address after Mother's Day). I received an email on Tuesday that my order was processed. I received an email Thursday night that my mother would not receive her gift until Monday, six days later, not 2-day express.

    After wasting several hours "live chatting" and getting the runaround, I finally get someone to call me directly (NatureBox will not give out a direct line, only a number to a VM box). The manager says he is sorry, but there is nothing they can do. Since they are the ones who waited until Thursday to ship my package, I asked if they would break protocol and overnight it. NatureBox was not willing to do it.

    So my mother missed her mom's day gift from me because I chose NatureBox as a gift. Be extremely wary of any promises or offers from NatureBox. It is sloppily run and poorly executed.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (0)
    View all 0 commentsHide comments

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 5 out 5 people found this review helpful

    Misleading

    • Louisiana,
    • Apr 13, 2017
    • Verified Reviewer

    I signed up for NatureBox thinking I would be billed $5.00 a month for a membership fee. To my shock and extreme disappointment, my credit card was charged $50, not $5.00.

    There is no number to "call" customer service, so you have to chat with someone online. I explained I was misled by the information they gave, and I wanted a full refund. They stated that they could give me a refund, but it would take 5 to 7 business days. I have not received a refund to this day. This is unacceptable.

    I do not recommend NatureBox to anyone! The snacks were ok, but you can get the same or better at any grocery store.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Apr 13, 2017

      Sierra Schwidder, Customer Experience Manager

      Hi Donna,

      I am sorry that your refund has not posted to your bank account. All refunds should process within five to seven business days. Please email us at support@naturebox.com, so that we can look into why there has been a delay. We look forward to helping you

      Thanks, Sierra.

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 2 out 2 people found this review helpful

    Did not get what I wanted and charged membership fees

    • Chicago, IL,
    • Mar 14, 2017
    • Verified Reviewer

    It could not have been worse. I placed a $25 order and was not informed at that time that the items I ordered were out of stock, however, the website showed several other items were out of stock. I received an email a few days later that $18 of the $25 of merchandise was out of stock and would not be sent, and rather than crediting my credit card, I have a credit at the site. Then my credit card is hit again with a $5 monthly fee, while there is still a credit on the site. And the membership fee was not really disclosed.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (0)
    View all 0 commentsHide comments

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 4 out 4 people found this review helpful

    I never write reviews but I feel robbed

    • Boston, MA,
    • Feb 13, 2017
    • Verified Reviewer

    I won't get into my personal experience. I will tell you that I've read many other people reporting the same negative experiences I've had with unwanted boxes and trouble when canceling. The customer service was awful. I never write reviews, but I feel robbed.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (2)
    View all 2 commentsHide comments
    • Mar 7, 2017

      Sierra Schwidder, Customer Experience Manager

      Hi John,

      Thanks for your feedback. We apologize for your experience and would love to make this right. Please email us at CEM@naturebox.com and we'll look into this as soon as possible.

      Regards,

      Sierra @ Naturebox

    • Jun 28, 2017

      Christyn

      The purchasing path on the website does not make it clear that you are also buying a $50 per year membership. I checked the cart, the confirmation page, the confirmation e-mail and e-receipt and can't find anything about it. They basically trick you into signing up for a membership and then makes it impossible to cancel your order or get a refund.

      The customer service representative that I chatted with said there was no way to talk to the operations department or refund me. I've worked in customer service before and know that it is patently false. The membership is apparently for "access to our catalog of snacks" which I hear as, "paying us money for the privilege to pay us more money." I can't believe I trusted Naturebox as a brand. I should've read the reviews first.

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 6 out 7 people found this review helpful

    Buyer beware!

    I submitted for the so called free trial, that I NEVER received. Instead, they sent me a regular box of merchandise and charged me. The package of snacks had BUGS in it. I threw it away thinking it was the free trial and it was not. I recorded the product in June 2015 and it is now November 2015 and I'm still fighting to get my $19.95 refunded back to my account. The only resolution that was given to me was a refund of $2.00 and another box of their garbage snacks. Please don't use Nature Box.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Feb 21, 2017

      Sierra Schwidder, Customer Experience Manager

      Thank you for the feedback. We're so sorry to hear about your experience! We take our dedication to our customer service very seriously, and we apologize for the frustration. If there's anything we can still do, or if you have any questions in the future, please don't hesitate to reach out to us at cem@naturebox.com.

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 9 out 9 people found this review helpful

    Good but overpriced

    • Long Island, NY,
    • Jul 7, 2015

    I tried the deluxe package, so got 5 small packages of snacks to try. The snacks themselves were very tasty, and felt to be of high quality, however, I found the portions to be pretty small considering they were $4 each. One had a trail mix type of snack, one was a corn chip of some sort, and I don't remember what else. Again, it was all good and convenient and fun to open it up and see what you get. But, I expected more goodies for the price or at least bigger portions.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (0)
    View all 0 commentsHide comments

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 8 out 9 people found this review helpful

    Not sure if it is a scam or just bad service...

    • Oct 22, 2014

    My family has been so excited to choose and taste the snacks. We paid for three months and after 6 weeks we have just received one box. When I complained they said they would send it, but instead they just charged my card again. I called to cancel my subscription but their phones don't work.

    The snacks aren't healthy and not even all the natural. This is not working at the moment. I hope they can turn the ship around, but first step is to actually send the customers what they pay for and not charge them double.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (0)
    View all 0 commentsHide comments

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


Showing 1-9 of 9

Write a Review for NatureBox!

Share your experience to help others shop smarter & discover great products.

Write a Review