About Kids Live Safe

Kids Live Safe claims that their mission is to do whatever it takes to keep your child safe from sexual predators. In order to accomplish this, they claim to provide you with a list of sexual offenders within a certain radius of your address, in addition to email alerts, the ability to create Emergency Profiles for your children, and more.

Kids Live Safe is based out of Santa Barbara, CA and has been in business since 2009. The company holds an A- rating with the Better Business Bureau, based on 21 closed complaints over the past three years. Online reviews regarding Kids Live Safe appear to be mixed, with the most common complaints citing confusion with the 7-day trial, and that most of their information can be found elsewhere for free (see the Bottom Line section for additional details).

How Kids Live Safe Works

Kids Live Safe provides parents with web-based child protection tools that are claimed to be the “most comprehensive family protection solution on the market.” With this in mind, the company provides four primary services:

  1. The ability to search for sex offenders by map view, as well as by name.
  2. The ability to receive email alerts that include the names, pictures, physical descriptions, and addresses of any new sex offenders who moves within 5 miles of your home (includes alerts for your home address, as well as three additional addresses).
  3. The ability to create an Emergency Profile for you children in the event that they ever become lost or are abducted, which can be immediately emailed to authorities.
  4. Software that works to filter inappropriate online content, monitor internet and gaming usage, and even provide real-time reports.

All Kids Live Safe alerts are pulled from federal, state and local databases, and include sex offender photos, names, addresses, descriptions, offenses, and more.

Kids Live Safe Pricing & Refund Policy

A 7-day trial membership to Kids Live Safe costs $1. If you don’t cancel your membership prior to the trial expiring, you’ll be billed $29.97 per month on a recurring basis. According to the company, you can cancel your membership at any time by calling customer service at 800-301-5905. However, no refunds are provided.

Pros:

  • Provides the ability to search for sex offenders in your area using federal, state and local databases.
  • Can also receive email alerts when a sex offender moves within 5 miles of your address, create Emergency Profiles for your children, and even implement filtering software on your child’s computer.
  • Mostly positive online customer reviews.

Cons:

  • No refunds available.
  • Most common complaints cite confusion with the 7-day trial, and that most of the information can be found elsewhere for free.

Bottom Line:

Although the majority of online customer reviews regarding Kids Live Safe are positive, keep in mind that much of the sex offender information provided by the site can be obtained for free using the National Sex Offender Registry. However, this does not include email alerts, or any of the other proprietary features offered by Kids Live Safe.

Now Read: Stranger Danger: Protecting Your Children from Cyber Bullying, Sexting, & Social Media

Sign Up for HighYa Newsletter

Sign up for HighYa newsletter and get our best content delivered in your inbox as well as 3 free eBooks to help you save money and shop smarter. Enter your email below to get started!

43 Consumer Reviews for Kids Live Safe

Average Consumer Rating: 1.3
Rating Snapshot:
5 star: 2 4 star: 0 3 star: 1 2 star: 4 1 star:  36
Bottom Line: 7% would recommend it to a friend
Showing 1-11 of 43
Sort reviews by:

  • 1 out 1 people found this review helpful

    WARNING

    • Canton, IL,
    • Nov 13, 2018
    • Verified Reviewer

    I'd like to warn anyone getting emails from THIS site! They send you an email, once you see it, of course you want to look up the information, then they charge you, take your money, and you have no account access, or other...site issues related to getting detailed information on their " findings." Then when you call them, they tell you the problems are all you..your device, can't be anything to do with them because they are supposedly A+ site. WRONG, they've used public assess TV channels to build the site preying on parents to view PUBLIC information for FREE! Not worth the $1, my guess is to scam and promote whoever doesn't cancel in time. Rating, LOL...SCAM!

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (0)
    View all 0 commentsHide comments

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 8 out 8 people found this review helpful

    Disgraceful app, watch your funds

    • Oct 6, 2018
    • Verified Reviewer

    Kids Live Safe, shame on you to use any type of sexual abuse towards a child for monetary gain makes me sick! What you provide we can access for free. Your sneaky only a $1.00 charge is just that SNEAKY! Then a charge of $29.99 after 7 days. Anyone else that offers info for money usually gives at least 30 days to cancel. The second that makes it to the 7th day, you vultures are lying and waiting to take that money, hoping they don’t catch it until it’s out of control. Then you’ll dictate the fine print and rules. You people belong in jail, almost just as bad as child molesters. Don’t apologize because that means you’ll never do it again.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Oct 8, 2018

      Jason O'Neill, Member Support Manager

      Dear Elaine,

      We are sincerely sorry if you had a negative experience with our service. It is of the utmost importance to our company that we are able to resolve this situation with KidsLiveSafe.

      While we do recognize some of this information is available for free, our robust service includes many elements not included in a majority of free sites. These features include monitoring alerts, emergency response profiles and monitoring of up to four addresses anywhere in the country. We also apologize if there was any confusion regarding our billing. We make every attempt to ensure our customers understand our terms of use and mention our billing process at several points in the registration process. We also require all members to check a box stating they have read and do agree to our terms of use, and then re-iterate all of this in a welcome email we send out to the customer.

      We would very much like to assist you further and ask for you to contact us at 1-800-301-5905, ask to speak to a supervisor who would be happy to assist you further. We reached out to you today and left you a message requesting a callback along with a resolution. We sincerely apologize that you did not have a positive experience initially but would be happy to ensure we are able to resolve this situation to your satisfaction.

      Thanks again,

      Kids Live Safe Member Support Team

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 6 out 7 people found this review helpful

    Misleading

    • Levittown, PA,
    • Sep 26, 2018
    • Verified Reviewer

    When I first clicked on the website from Facebook, I was asked to enter my zip code. Then enter my email address, then it takes you to another page to create an account, next page asks for an address, next page confirms your email for alerts, and then you have to pay to see the results. It's only $1.00, then after you are billed $29.97 monthly for this service if you don't cancel by the end of your trial period.

    There is nothing they offer you can't do yourself. My state police has a Megan's Law website and it's free. Which is updated daily and I get an email if any of the offenders status has changed. I can have 5 addresses, within a 5-mile radius monitored for free.

    Within the 7-day trial period, I received no updates within my area from Kids Live Safe. But received several from my state police.

    I could not access the website several times and received a message web page doesn't exist check the web address and try again. It was a link from an email they sent me.

    My internet provider offers parental controls and alerts of my child's internet activities.

    My cell phone provider also has parental controls and GPS tracking, all for free.

    Our school photographer provides every year a photo, and all my child's information should they go missing and also access to their website should I need to print more.

    They are not a service provider I need at $30 a month.

    On the plus side, I did cancel my subscription within the trial period and was not pressured to keep it.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (5)
    View all 5 commentsHide comments
    • Sep 26, 2018

      Jason O'Neill, Member Support Manager

      Dear Colleen,

      We are sincerely sorry if you had a negative experience with our service. It is of the utmost importance to our company that we are able to resolve this situation with KidsLiveSafe.

      We would very much like to assist you further and ask for you to contact us at 1-800-301-5905, ask to speak to a supervisor who would be happy to assist you further. We reached out to you today and left you a message requesting a callback along with a resolution. We sincerely apologize that you did not have a positive experience initially but would be happy to ensure we are able to resolve this situation to your satisfaction.

      Thanks again,

      Kids Live Safe Member Support Team

    • Oct 5, 2018

      Elaine M.

      I read a couple of reviews along with the apologetic responses from Kids Live Safe and there’s still no difference or improvements. When apologizing for your admitting guilt, and with that said, when someone apologizes, that means you’ll never do it again or make improvements. If this kidslivesafe really indeed cared about the safety of our kids then they wouldn’t be charging this OUTRAGEOUS AMOUNT to do nothing. I think this is a get rich quick scam, knowing we’ll hit that button to see who we need to protect our most prized possessions, our children! Another thing is for just $1.00 and you can see if there are any child molesters living in your area. BS, they want your bank information so they can charge you $29.99 the minute it hits 30 days, hoping that most people will forget to cancel this service, which we can all get for FREE from our local community website. Shame on you people!

    • Oct 9, 2018

      John R.

      I constantly get emails from this site, and although I have UNSUBSCRIBED dozens, that's dozens of times, I still get emails almost daily. What a scam organization?

    • Oct 12, 2018

      Jason O'Neill, Member Support Manager

      Dear John R.

      We are sorry you are having these issues, our customer support team would be happy to assist you in this matter and are available to be reached at 1-800-301-5905.

    • Oct 12, 2018

      Jason O'Neill, Member Support Manager

      Dear Elaine M.

      We would love to speak with you regarding this matter but as of yet, we have not heard from you. In response to your last message, we requested that you contact us at 1-800-301-5905 and ask to speak to a supervisor who would be happy to assist you further. Again, are sorry for the miscommunication but we have no desire to charge any member who does not want our service. While our service is offered on a 7-day trial period and does renew at a monthly fee, this is not in efforts to "trick" anyone. We want all of our customer's to know exactly what they are signing up for and mention the terms of use several times in the registration process, also we require all members to click a box stating they have read and are agreeing to our terms of use.

      Finally, we send a welcome email to the customer's email address after registration, we never want a member to be unaware of what they are signing up for. While we understand they will be members who do not want to continue with our service, we do have member's who want our service and utilize it through the membership life cycle. All we ask is for any member who does not want to continue, to cancel the membership and we stop all billing immediately. Again, we would love to speak with you regarding this complaint and are available at 1-800-301-5905 from 5:00 am to 9:00 pm (PST).

      Thanks You,

      Kids Live Safe Member Support Team

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 7 out 7 people found this review helpful

    Sick of getting spam

    • United Kingdom,
    • Aug 20, 2018
    • Verified Reviewer

    Despite requesting removal several times, I am still getting emails even though I live in the United Kingdom. When I check their database, after following the link, I'm still getting spam from Kids live safe. According to their own email, my email is not recognized.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Aug 21, 2018

      Jason O'Neill, Member Support Manager

      Dear Chris,

      We are sincerely sorry if you had a negative experience with our service. It is of the utmost importance to our company that we are able to resolve this situation with KidsLiveSafe.

      We would very much like to assist you further and ask for you to contact us at 1-800-301-5905, ask to speak to a supervisor who would be happy to assist you further. We reached out to you today and left you a message requesting a callback along with a resolution. We sincerely apologize that you did not have a positive experience initially but would be happy to ensure we are able to resolve this situation to your satisfaction.

      Thanks again,

      Kids Live Safe Member Support Team

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 6 out 8 people found this review helpful
    Updated review

    Update

    Update: I received a call from a gentleman saying my subscription had been canceled.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Apr 19, 2018

      Jason O'Neill, Member Support Manager

      Dear Celestine,

      We are sincerely sorry if you had a negative experience when attempting to cancel your service. It is of the utmost importance to our company that our members are satisfied with their experience with KidsLiveSafe. In order to cancel our service we do ask for a call in and are not sure as to the experience, you had with our automated system as we do allow for cancellation 24 hrs a day.

      We would very much like to assist you further and ask for you to contact us at 1-800-301-5905 and ask to speak to a supervisor who would be happy to assist you further. We did reach out to you today and left you a message requesting a callback along with a resolution. We sincerely apologize that you did not have a positive experience initially but would be happy to ensure we are able to resolve this situation to your satisfaction.

      Thanks again,

      Kids Live Safe Member Support Team.

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)

    • Previous review
    • Apr 13, 2018

    Not okay

    I signed up with the dollar hold and 7-day trial. I was charged the $29.99 at the end of the trial. I attempted to log in to cancel my subscription after that, and received the wrong login message repeatedly. I changed my password three times and still repeatedly received login fail message with each new password. I googled their customer service and results stated that it only can be canceled by calling them. I called and there was no answer and no message stating operating hours. But there was an automated message stating that to cancel you must email them (?). So which is it? Call or email?

    Definitely sounds like a scam. I will be calling again at a different time to make sure that it is not possible to speak with a real live customer service agent. In a nutshell, do not sign up!

    (read moreread less...)

  • 4 out 4 people found this review helpful

    I wasn't fully signed up yet charged $60

    I wasn't fully signed up, I never used it, just once on the day I did a trial a year ago. I thought I was going to be charged $1. The next thing I knew, I had been charged $60. They canceled the account when I called, but did not refund me like I thought they were going to. Very bummed, I felt scammed!

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Apr 19, 2018

      Jason O'Neill, Member Support Manager

      Dear Jeanie,

      We are sincerely sorry if you had a negative experience on with our website. It is of the utmost importance to our company that our members are satisfied with their experience with KidsLiveSafe. We have attempted to locate your account in our system but are not locating one with the name "Jeanie Moves." We would very much like to assist you further and ask for you to contact us at 1-800-301-5905 and ask to speak to a supervisor who would be happy to assist you further. We sincerely apologize that you did not receive resolution when you called initially but would be happy to ensure we are able to resolve this situation to your satisfaction.

      Thanks again,

      Kids Live Safe Member Support Team.

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 30 out 32 people found this review helpful

    Is this a scam?

    • Dec 4, 2017
    • Verified Reviewer

    I am very disappointed. I cannot even view the site but yet they took my money off of my credit card. I was not fully signed up yet. I tried over and over again to put in my password but they would not take it. This kind of information should be free.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Jan 8, 2018

      Jason O'Neill, Member Support Manager

      Dear Lois Kidd,

      Thank you for taking the time to speak with us today and allowing us to clear up the misunderstanding.

      It is of the utmost importance to KidsLiveSafe.com that our members are satisfied with their experience with us. While we believe we have resolved this situation for you if you would like further assistance, we encourage you to contact us at 1-800-301-5905 and any representative is happy to assist you further.

      Thanks again.

      Kids Live Safe Member Support Team

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 26 out 26 people found this review helpful

    Deceptive!

    • Breezy Point, MN,
    • Oct 10, 2017
    • Verified Reviewer

    Very deceptive practice and they should be ashamed! I paid the $1 to get information, and they have taken the liberty to dip their tentacles into my bank account for $29 a month. Thankfully, I review all my monthly transactions and I caught it this month.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (3)
    View all 3 commentsHide comments
    • Jan 8, 2018

      Jason O'Neill, Member Support Manager

      Dear Bobby Parker,

      It is of the utmost importance to our company that our members are satisfied with their experience with KidsLiveSafe. If you would like further assistance, we encourage you to contact us at 1-800-301-5905 and any representative is happy to assist you further.

      Thanks again.

    • Jan 29, 2018

      Margaret Aware

      The company does not tell you there is a charge until the personal information is collected. Shame! Do not use them, they should be reported to the Better Business Bureau. Stay away.

    • Jan 30, 2018

      Jason O'Neill, Member Support Manager

      Dear Margaret,

      We are sincerely sorry if you had a negative experience on our website. It is of the utmost importance to our company that our members are satisfied with their experience with KidsLiveSafe. If you would like further assistance, we encourage you to contact us at 1-800-301-5905 and any representative is happy to assist you further.

      Thanks again.

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 20 out 21 people found this review helpful

    Fear tactics to scam

    This was a $30 lesson learned. After you cancel, Kids Live Safe then offers you the same coverage and alerts for $2.97 a month. Why not do that at first? This shows you they are only after the money. This is a pathetic attempt to take people's money by using the fear of their children being harmed or molested against them! Plus, any info you get from them, you can get yourself online for FREE. Do not fall for this!

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (2)
    View all 2 commentsHide comments
    • Sep 7, 2017

      Jason O'Neill, Member Support Manager

      Dear Ms. Robertson,

      Thank you for your review. We are concerned by your thoughts and have been attempting to get in contact with you. We noticed you had also posted a review with the Better Business Bureau and we have been attempting to reach out to you to resolve this issue. Understand, we never want to bill anyone who doesn't want our services but we don't see any cancellation attempts prior to trials expiration. In response to you concerns regarding a discounted monthly payment; at Kids Live Safe we never want to see families that have been protected with our service go unprotected, so this is our way of trying to make sure that economics don’t get in the way of protecting your family.

      It is of the utmost importance to our company that our members are satisfied with their experience with KidsLiveSafe. If you would like further assistance, we encourage you to contact us at 1-800-301-5905 and any representative is happy to assist you further.

      Thanks again.

    • Sep 27, 2017

      Heidi Hebert

      Please cancel my subscription as soon as possible. I thought it was a one-time thing.

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 27 out 30 people found this review helpful

    Worthless, unnecessary service

    • Washington,
    • Jul 26, 2017
    • Verified Reviewer

    This is one of the dirtiest sites thought up, with personal and financial information their main concern. What's worse is it's camouflaged by the guise of children's safety. Spam appears in your email box linked to this site, but from completely different addresses unrelated to it. Unless you're a subscriber, they've got no way of knowing what's in your neighborhood, possibly creating an uproar to trick you into subscribing thinking you're actually protecting our young people. While KLS may or may not send out emails, your computer may endure grief if you click on any links as they may contain viruses, malware, Trojan horses, etc. What's offered by the site is useless overall as everything can be done or found free of charge, or by contacting local law enforcement. There's the 5-mile protection zone KLS speaks so highly of, which basically does nothing unless an offender is under constant surveillance, or you pack up and ship out. It's also one of the sites were trying to cancel is next to impossible. The $1.00 charge for a free-trial is a trick to get your personal and financial info, which will likely turn into a monthly bill since canceling is very difficult.

    Calls are purposely unanswered, excuses are made, or you'll never get any replies, leaving you stuck with the monthly rate. Not only that, but you've got to fork out more money for better-detailed reports, which are likely recycled, or outdated. Say something awful happens, are you going to be calling KLS or the police first? All KLS does is create a false sense of security for a monthly charge and should be avoided at all costs. Their slogan is "Protect What Matters Most," which should be your wallet and computers in this case.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Sep 7, 2017

      Jason O'Neill, Member Support Manager

      Dear FallGuy59,

      We are sorry to hear of your opinion of our company. We do feel as though our service is extremely valuable and contains many elements that are not traditionally available on free sites.

      One of the key features of our membership is our ability to create a five-mile protection zone around a member’s home address. This allows us to monitor new sex offender activity and sends immediate email alerts when a new sex offender registers within this monitoring area. Not only are our members able to monitor their own home, but can also set up three additional monitoring areas.

      Our members are also able to set up Emergency Response Profiles for each one of their children. These digital profiles contain a child’s picture, personal information, physical description, medical information as well as guardian contact information. These profiles can instantly be emailed to friends, family or the police in case a child goes missing or is abducted; this assists parents and law enforcement in the recovery of the missing child.

      Since sexual predators are gaining access to our children via the internet, our members are able to utilize our award winning internet filter. This internet filter allows parents to monitor their child’s online activities to ensure they stay safe while surfing the web or chatting with friends.

      Thank you for taking the time to share your thought and please feel free to reach out to our customer service team at 1-800-301-5905, if you have any questions at all.

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 21 out 22 people found this review helpful

    Avoid this site

    • Lake Worth, FL,
    • Jun 16, 2017
    • Verified Reviewer

    If they really cared about out children, they would not lead you to believe you could obtain this vital information without going through a lot of time on the internet, only to try to get your credit card information to charge you money to turn over this important information about sexual predators living around you. I'm sure there are many other places to find this information without getting some scum bag company rich. Avoid this site. Once again, they're only in it for the money, not your child's welfare.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (3)
    View all 3 commentsHide comments
    • Jun 28, 2017

      Jason O'Neill, Member Support Manager

      Hi Mr. Clark,

      We are saddened to hear that you are dissatisfied with our service. Our goal is to make sure all customers are completely satisfied, we want to resolve your situation and invite you to reach out to us by phone so that we can discuss this matter further.

      Our service actually includes many elements that are not normally available on free sites. We invite you to check out all our benefits including our emergency response profiles and monitoring areas!

      Please call us 7 days a week from 5 a.m. to 9 p.m. at 1-800-301-5905. If for some reason a representative or a supervisor is not available, simply leave us a detailed message and we will get back to you as soon as possible.

      We thank you for the opportunity to resolve this situation to your satisfaction.

    • Jul 4, 2017

      Gina Brice

      I opened a seven-day trial and paid only $1.00 and I can't get into the website to look at my neighborhood. It just says to open an account. What's wrong? What am I supposed to do?

    • Jul 6, 2017

      Jason O'Neill, Member Support Manager

      Dear Gina,

      We would be happy to assist you in this matter. Our member support team attempted to reach out to you today and left a voicemail with some information. Please call us, we are open seven days a week from 5 a.m. to 9 p.m. at 1-800-301-5905 to discuss this matter and any of our helpful team members will be happy to assist you further. If for some reason one of our team members is not available, simply leave us a detailed message and we will get back to you as soon as possible.

      We look forward to helping you protect your family with our service and our benefits.

      Kids Live Safe

      "Protect What Matters Most"

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


Showing 1-11 of 43

Write a Review for Kids Live Safe!

Share your experience to help others shop smarter & discover great products.

Write a Review