NatureBox

  This company has claimed this profile, is getting alerted on any new customer reviews entering this page, and may engage in dialogue with its customers to address their matters.

Companies cannot pay money or provide goods in order to remove or alter customer reviews.
NatureBox

Overall Rating

3.7

72 Customer Reviews

Summary

Previously promoted as a subscription snack service, NatureBox offers members a selection of over 100 healthy snacks that can be purchased as often as you prefer.

Write a Review

Customer Reviews

3.7 Stars out of 72 Reviews
5 Star:65% 4 Star:2% 3 Star:0% 2 Star:4% 1 Star:27%
68% Recommend This Company
Start your review of NatureBox:
Sort Reviews By

Posted on Sep 7, 2017

Unauthorized charges

By Amber Blankenship, Hickory, NC, Verified Reviewer

Do not sign up for this. I received a $1 box and nowhere in the description did it mention signing up for a $50 membership. Low and behold, a week after I get the box, $50 comes out of my account. I did not agree to this, and I did not authorize this. There's no way to cancel this crap on my account, and this "business" has no phone number to reach anyone for customer service. I have disputed this charge with my bank, and I WILL be getting my money back.

Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

Helpful Review? 6 People Have Voted

Posted on Sep 28, 2017

Shady, but perhaps not horrible?

By Nunya B., New Hampshire, Verified Reviewer

So, I signed up for NatureBox via a YouTuber and figured I would try them out. I love these YouTubers, but NatureBox did them dirty by charging me $50 after I canceled my automatic shipment, which I thought was my subscription (what an idiot!).

I attempted to log into my account to no avail, so I requested a password reset. The email link they sent was not safe, and Chrome wouldn't even humor opening it. I decided to try it in Internet Explorer, and it still wouldn't open (INTERNET EXPLORER blocked their link, probably for the best).

I ended up on their site, chatting with Grace. She was nice enough, but I could almost taste her sweat from the effort she put forth to not refund my $50. As of this moment, I haven't got my money back, but I just ended the chat. I felt so unsure of NatureBox's actions/promises that I decided I needed to cover my butt and back up my request for the refund and Grace's approval of my request via screenshots and email transcripts.

Go anywhere else. Your local convenience store would be better for your wallet.

Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

Company Response from NatureBox, Inc.

Sep 28, 2017

Hello,

Thank you for taking the time to leave us a review. We take our dedication to customer service very seriously, and we apologize for the frustration. We're happy that Grace was able to resolve your cancellation and refund your request. You can expect to see this refund post back to your account within 5-10 business days. If there's anything we can still do, or if you have any questions in the future, please don't hesitate to reach out to us at support@naturebox.com.

Thanks,

The NatureBox Team

Helpful Review? 6 People Have Voted

Posted on Jan 17, 2018

Not worth it

By Talin, Los Angeles, CA, Verified Reviewer

Here's the thing about NatureBox.

I've been a customer and subscriber for one, maybe almost two years, and don't plan on unsubscribing any time soon. Would I recommend this service to anyone?

No. God, no.

The problem isn't so much with the snacks themselves (there's a good selection, they're relatively health-conscious, and the quality is all there).

No, the problem is with NatureBox itself as a company. So many times I've had to contact customer service about forgotten goods, missing packages, late shipping (in one instance, they completely lost my entire order).

Expedited shipping is a joke as well. I have twice made the mistake of purchasing two-day shipping. Don't do it, folks. It truly comes across as if they just don't have the manpower to actually carry through the shipping demand. They make the shipping label, then five days pass until they ship it out, then another two days until it reaches you (FedEx usually holds up their end, thank God), and then you learn that they only shipped three items out of the eight that you purchased, and it'll be another few days before they ship those, and then ANOTHER two days until it arrives.

Maybe just don't advertise two-day shipping, eh NatureBox?

Now the silver lining is that customer service is absolutely amazing. Impeccable. Five stars. Seriously, the people there are godsends, most likely because they constantly have to deal with the unending mistakes of whoever is shipping out this stuff. I view them as completely separate, benevolent entities from NatureBox as a whole.

So that being said, if being in constant contact with customer service is your jam, or, you know, if you're a disabled person like me and are unable to make regular trips to the grocery store and rely on services like these so you don't starve by the end of the month, OR if you just love confusion and suffering, then go for it. Otherwise?

Stick with the grocery stores.

Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

Helpful Review? 6 People Have Voted

Posted on Jan 23, 2018

NatureBox is anything but natural

By Amy Bergrud, Los Angeles, CA, Verified Reviewer

I ordered the NatureBox through a Groupon. I went to place my order and then realized that all of their savory snacks are full of MSG. As I am highly allergic to this, I canceled my order. Their name and marketing information is EXTREMELY misleading as I would not expect "natural" snack foods to be loaded with MSG.

Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

Company Response from NatureBox, Inc.

Jan 24, 2018

Hi Amy,

Thank you for taking the time to leave a review. While our products do not contain added MSG some of our items are made with naturally occurring glutamates such as tomatoes, parmesan cheese, autolyzed yeast, yeast extract, protein isolate and hydrolyzed vegetable proteins. Not all of our items contain these ingredients and we are sorry you weren't able to find items that will fit within your dietary restrictions.

Best,

The NatureBox Team

Helpful Review? 6 People Have Voted

Posted on Jan 31, 2018

No consistency on website

By Joni Taylor, Oklahoma, Verified Reviewer

I signed up for a subscription that had a $5 sampler box. It's still on its way, but I've already had problems with their website. I go online to edit my next box, I get, and there is no edit button or manage subscription button like the FAQs say, but after a while of clicking on buttons, I find the button I need. After clicking on it thinking I finally figured it out, it tells me that I don't have a subscription when just a second ago it said that my next box will be shipped soon and my order is processing.

Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

Company Response from NatureBox, Inc.

Jan 31, 2018

Hi Joni,

We're sorry to hear that our FAQs and website drove you to confusion. We will be reaching out to you via email to get a better understanding of what FAQ you were referencing so that we can prevent other customers from having the same experience. It looks like our Snack Concierge, Nick was able to resolve some of the questions you had about your plan. Please email us at support@naturebox.com if you have additional questions you'd like us to answer and our team will be happy to assist.

Best,

The NatureBox Team

Helpful Review? 6 People Have Voted

Posted on Feb 28, 2018

Tastes like garbage

By Blake Thompson, Provo, UT, Verified Reviewer

I signed up for NatureBox through a Snapchat advertisement, only paying shipping for the first shipment. I got five items in the mail: pineapple slices, sriracha cashews, mini chocolate chip cookies, honey Dijon turkey jerky, and nacho lime tortilla chips. By now, I’ve tried every package and THEY ARE SO GROSS! I’m sorry, I don’t leave reviews often, but this stuff was so nasty, I think I’d want my money back for the shipping!

Don’t buy this junk!

I was able to cancel online though, which sounds like an improvement to the old method of cancellation (calling).

Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

Company Response from NatureBox, Inc.

Mar 1, 2018

Hi Blake,

We're sorry to hear you were unhappy with the items that you received in your sampler and would be happy to replace them for you. If you'd like to try different items, please email us at CEM@naturebox.com and our team will make this right for you.

Best,

The NatureBox Team

Helpful Review? 5 People Have Voted

Posted on Mar 14, 2017

Did not get what I wanted and charged membership fees

By Bob, Chicago, IL, Verified Reviewer

It could not have been worse. I placed a $25 order and was not informed at that time that the items I ordered were out of stock, however, the website showed several other items were out of stock. I received an email a few days later that $18 of the $25 of merchandise was out of stock and would not be sent, and rather than crediting my credit card, I have a credit at the site. Then my credit card is hit again with a $5 monthly fee, while there is still a credit on the site. And the membership fee was not really disclosed.

Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

Helpful Review? 4 People Have Voted

Posted on Jan 9, 2018

This place sucks!

By Taylor, Kentucky, Verified Reviewer

I tried to place an order, but when I entered my card info, it says it was unable to process. I tried three times, but it still didn't work, so I just assumed it was meant to be. Then I get a confirmation email saying that it did actually go through. I immediately emailed them needing to cancel the order and wasn't able to call on the phone because it was a Sunday. No answer. Now it's Monday and I've gotten into contact with an associate and they're saying that they can't cancel my order because it has already been shipped out.

This website is no good. Now I'm out $30 because this company sucks!

Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

Company Response from NatureBox, Inc.

Jan 24, 2018

Hi Taylor,

We're so sorry you had issues with your order. We'd like to take a look at this to identify what went wrong and what we can do to help. Please send an email to CEM@naturebox.com and our lead support team look into how we can make this right.

Thanks,

The NatureBox Team

Helpful Review? 3 People Have Voted

Posted on Aug 19, 2018

Scam

By Jackson M., New York, NY, Verified Reviewer

This website is a scam. After using it, I was signed up for a membership without being told that I would be charged $50 a year and they would keep my card information. Also, the cookies were crappy.

Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

Helpful Review? 3 People Have Voted

Posted on Nov 6, 2017

I like them!

By Caroline Chao, California, Verified Reviewer

The snacks that NatureBox offers are actually very good. I tried this on a whim because my friend sent me $20 in free snacks to try it out, but I've actually kept it because the snacks are good. Some favorites are the Sriracha cashews and the mocha almonds.

I also had a different experience than others with the customer service; I found them to be very helpful and responsive. My only pickle might be that I don't know if I can eat enough snacks in a month to keep up the subscription (I'm not a huge snacker). But for now, I'm happy with my delicious snacks!

Bottom Line: Yes, I would recommend this to a friend

Company Response from NatureBox, Inc.

Nov 6, 2017

Thank you for taking the time to leave us a review! We appreciate the feedback and are happy to hear you are loving both our snacks and customer service.

Best,

The NatureBox Team

Helpful Review? 2 People Have Voted

Posted on Oct 18, 2018

Unethical business practices! Cancel doesn't mean cancel!

By Brooke H., Los Angeles, CA, Verified Reviewer

I canceled my subscription in May of 2017. They lured me back to get a single box in June of 2017, and I was unknowingly signed up for a $5 a month subscription that DOES NOT ACTUALLY SHIP ANYTHING TO YOU billed automatically to my credit card. Because my work credit card is billed through my work and managed by my bookkeeper, I never noticed the charges until now. My credit card even expired LAST YEAR and they managed to charge it with the wrong expiry date for another year! I tried to get a refund to no avail. I received NOTHING for these charges. ZERO snacks. The chat lady just said sorry. No thank you.

Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

Helpful Review? 2 People Have Voted
Showing 12-22 of 72

Our Promise to You

In order to safeguard you and ensure helpfulness and relevance, our compliance team manually assess every customer review before it goes live.

We have a zero-tolerance policy for fake reviews, and companies cannot control or alter any reviews at any time.