About Twist Smart Light Bulb

Home automation products should make life easier, but with complicated setup and problems connecting to other devices, they often make it more difficult.

With Astro Inc.’s Twist, though—a patent pending Smart Light Bulb that combines custom lighting with premium audio—all you have to is find a light socket, twist it into place, and “make yourself at home.” Then, when paired with your smartphone, you’ll instantly gain access to customizable lighting and high-quality audio. And best of all, you can connect multiple Twist Smart Light Bulbs for whole-house sound!

Easy breezy, right? But just because it’s easy, does this necessarily mean it’s good? How much value will you get out of it? Are there similar products that are better? We’ll help you find questions to all the answers (and more!) in this Twist Smart Review.

To kick things off, let’s dive deeper into the world of Twist Smart and find out exactly how it works and the benefits it provides.

How Does the Twist Smart Light Bulb Work? What Does It Do?

As we mentioned above, Twist Smart is made up of two key parts; a light and a speaker. There’s no hub, wires, or installation—just screw it in to any light socket:

Twist’s Self-Adjusting Light

What is a self-adjusting light? Well, in the instance of Twist, it’s one that “automatically mimics the sun’s patterns” throughout the day, changing between a bluish-white color in the morning and a warm glow in the evening. Why? According to the company, so that “waking up, falling asleep, and everything in between is a breeze.”

Despite the fact that Twist’s LED (which will last 12-15 years—more in a moment) bulb only consumes 10 watts of power, it produces 800 lumens, which is equivalent to a standard 60-watt bulb, while its color temperature ranges from 2700K (warm yellow) to 5000K (cool white). You’ll also be able to control your lights, including brightness, from anywhere via the Twist app.

Twist’s Built-In Speaker & Audio Quality

Built in to this same unit is Twist’s wireless AirPlay speaker, which uses “the same high-quality audio technology as the big name speakers.” This includes a specially-designed driver that features neodymium magnets, a lightweight aluminum cone, and a high-temperature polycarbonate frame. Why? So you’ll experience booming, pristine, lossless sound.

Just touch a button and you’ll be able to stream music from any app, without having to mess with pairing.

Over time, you can add more Twist Smart Bulbs, which can be connected across multiple rooms and streamed as a group. Still want to listen to music with your lights off? Twist can do that, too.

The Twist Smart Light, with its LED bulb and Bluetooth speaker combination​The Twist Smart Light, with its LED bulb and Bluetooth speaker combination.

Considerations For the Twist Smart Light Bulb

Given everything we just learned, probably the biggest thing to keep in mind is that Twist Light Bulbs only use Airplay technology to connect to phones, which means that it must be connected to an iPhone. According to the company’s FAQ, they are working to integrate Google Cast, but until then about 80% of Twist’s potential audience won’t be able to use it.

And even for iPhone users, Twist Smart Light Bulb won’t be able to integrate with your other home automation systems, whether thermostats like Nest, security like Vivint, or whole home systems like Vera.

Next, if you think you can pull double duty by using your Twist Bulb in conjunction with a wall dimmer, be aware that the company claims this can damage it and reduce its lifespan. And don’t use them outdoors either, because they’re not waterproof.

Finally, it goes without saying that you’ll need a standard 2.4Ghz WiFi router to use Twist, so don’t think you’ll be able to use it at your remote cabin in the woods.

What’ll you pay for this technology and ease of use?

Shining a Light On Twist Smart Bulb’s Price

For a limited time, Twist is offering preorder (estimated shipping early 2016) deals on all their Smart Light Bulbs:

  • 1 Speaker: $99
  • 2-Speaker Pack: $149
  • 3-Speaker Pack: $199

This includes free shipping. You can also download your own referral code and share with a friend, which gives them $25 off their purchase and you “free money and exclusive rewards.”

All Twist Smart Bulbs come with 1-year warranty against manufacturing defects. Customer service can be reached at 855-908-9478.

What’s the Online Consensus For Twist Smart Light Bulbs?

As you might imagine, since Twist Smart Bulbs won’t ship until sometime early 2016, there weren’t many online customer reviews at the time of our research. However, the company has received a fair amount of media attention through popular sites like MacWorld, VentureBeat, and The Verge, although these were written after short demos, not at-home use.

Nonetheless, MacWorld came right out and stated, “Twist is one of the simplest home automation products I’ve ever seen demoed. There’s no installation. There’s no hub.” The Verge noted that the sound was “very clear” across all ranges (low, mid, high) and that the audio stream was fast.

On the other hand, VentureBeat had a problem that Twist “doesn’t solve a consumer problem — or at least a problem that consumers are aware of.” And in the end, they claimed that it’s more of a novelty than anything else.

If this is your first venture into smart lighting (or lighting/sound combos), you might be surprised to learn that a fair amount of competition exists for Twist. This includes Sony’s LED Light Bulb Speaker, in addition to lesser-known companies like PlayBulb ($40), Propel ($26), and Pulse ($149).

Granted, each of these features different designs and functionality, but the point is that Twist isn’t your only option.

Let’s bring it all together.

Will You Be Pleased with Twist Smart Bulb’s Performance?

Ultimately, your expectations have a lot to do with your level of satisfaction for any product. So, if you’re just getting in to home automation and are primarily looking for easy setup and use, then you probably can’t go wrong with Twist. Just don’t expect theater-like sound like you’d get from a high-end (read: expensive) system.

Even with this in mind, we’re left with a few questions:

Can you really expect Twist Light Bulbs to last 12-15 years? Although it’s well known that LEDs can last this long, we wondered if the constant vibration from the speaker would impact this number at all.

After a little digging though, this doesn’t seem to be the case, as Bulbs.com notes that LEDs are ideal even for commercial/industrial use.

Are Twist Smart Light Bulbs lossless? Lossless sound just means that an audio file hasn’t been compressed (or made smaller), which typically involves information loss—hence the name. And as you might imagine, the more a file is compressed, the more information it loses and the worse its quality sounds.

The point here is that since Twist Bulbs won’t be compressing (or uncompressing) your audio files, they’re technically not lossless. Instead, what you hear through your Twist speaker will only be as good as your original audio file.

Does lighting color affect mood? This is a huge topic and far outside of the scope of this review, but suffice it to say that, while it appears that some colors can affect some people’s mood, there’s still a ton we don’t know.

In short? Even if Twist’s different colors do impact your mood, the effects will likely be minimal at best.

How many users can Twist accommodate at the same time? For example: If I wanted to listen to my music in the kitchen, and my wife wanted to listen to something else in the living room, would this be possible?

Or, would different users have to pair their iPhones with specific Twist Lights, and would therefore only be able to control those lights?

The bottom line about Twist Smart Light Bulb: These questions aside, even though Twist is marketed more toward apartment dwellers, we could certainly see it working extremely well for just about anyone who wants multi-room sound and custom lighting that’s a) easy to set up and b) won’t cost a small fortune.

Will it provide pro-level sound? Probably not. Are there some limitations? Certainly. But if you use what you learned here and keep your expectations realistic, you might find that it’s right up your alley.

Want to Learn Expert Tips for Online Safety?

Join over 3 million HighYa readers who receive weekly how-to guides, tips & reviews and get a FREE COPY of our Complete Online Safety e-book. Enter your email below to get started!

31 Consumer Reviews for Twist Smart Light Bulb

Average Consumer Rating: 2.7
Rating Snapshot:
5 star: 10 4 star: 2 3 star: 2 2 star: 3 1 star:  14
Bottom Line: 39% would recommend it to a friend
Showing 1-11 of 31
Sort reviews by:

  • 1 out 1 people found this review helpful

    Dead after a few months - ZERO customer service

    • Columbus, OH,
    • Nov 6, 2017
    • Verified Reviewer

    I received two bulbs from Twist a few months ago, and they are already dead. I was playing music from my laptop (iTunes), and they just got super muffled all of the sudden and then died. I have tried both bulbs in multiple other light fixtures, and they still don't work.

    I emailed customer service a dozen times with no response. Do not buy!

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (0)
    View all 0 commentsHide comments

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 1 out 1 people found this review helpful

    Customer service has disappeared

    • Seattle, WA,
    • Nov 3, 2017
    • Verified Reviewer

    This company has been a nightmare.

    I pre-ordered a three pack of bulbs that finally arrived after waiting nearly two years. It was clear almost immediately that the bulbs did not carry out the function they were meant to. I wrote to the company asking to initiate a return. They asked me to test a firmware update that would allegedly fix the issues with sound and playback that I was experiencing. I agreed to with the understanding that if it did not work, I could still return the bulbs.

    The bulbs still did not function as advertised. Namely, the sound would play for a few seconds, then cut out indefinitely. I asked again to initiate a return via email. It took several attempts to get a response. Once I did, they said that it would take up to 6 weeks for the return to be processed and refunded. Seven weeks and three emails later, I still haven't heard anything, and have not received any money back.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (0)
    View all 0 commentsHide comments

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 2 out 2 people found this review helpful

    Sound quality is awful. App won't control multiple speakers.

    • Detroit, MI,
    • Nov 1, 2017
    • Verified Reviewer

    I bought 9 of these units in June. Right off the bat, the speakers started to "stutter." Really annoying sounds. Then, I tried to play a song thru the iPhone app with multiple speakers, and it wouldn't work.

    I contacted Twist and got a call from Shaun. He told me that there would be a firmware update coming shortly and that in the early fall, Apple would allow multiple speakers to be controlled by the app, which was never mentioned when I purchased my units. He also told me that he would extend the return period to an additional 6 months.

    So, when the update never came, and I still can't control multiple speakers, I sent an email to Shaun September 22nd requesting a refund, and have not heard back from him.

    I had really high hopes for this product, but between the sound (which isn't listenable), and the fact that you can't use multiple units at once (which is the whole reason to purchase these), I can't recommend this product.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (0)
    View all 0 commentsHide comments

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 3 out 3 people found this review helpful

    Paid for something that was never received

    • Texas,
    • Sep 30, 2017
    • Verified Reviewer

    We ordered these speaker bulbs May 2017, and we were very excited. We knew the wait time would be a few months. But now it's almost October 2017, and we've not received them, nor have we received an answer to our inquiries sent to customer service about shipping status in the past month.

    Are they out of business?

    We've paid for something and not received the product. It's really disappointing and not what we were expecting. It's not an inexpensive purchase, and we would like our money back, but since we can't get a response to our shipping emails, it all feels like a scam.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Oct 30, 2017

      Loren

      This company has been a nightmare. I pre-ordered a three pack of bulbs that finally arrived after waiting nearly two years. It was clear almost immediately that the bulbs did not carry out the function they were meant to carry out. I wrote to the company asking to initiate a return. They asked me to test a firmware update that would allegedly fix the issues with sound and playback that I was experiencing. I agreed to with the understanding that if it did not work, I could still return the bulbs.

      The bulbs still did not function as advertised namely, the sound would play for a few seconds, then cut out indefinitely. I asked again to initiate a return via email. It took several attempts to get a response. Once I did, they said that it would take up to 6 weeks for the return to be processed and refunded. Seven weeks and three emails later, I still haven't heard anything, and have not received any money back.

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 2 out 2 people found this review helpful

    Still waiting for mine to arrive...

    • Oregon,
    • Sep 30, 2017
    • Verified Reviewer

    I ordered a 3-pack in May and was told that batch was going to ship in June. There has been no update since on when they're going to ship. It's now the end of September. Hopefully, they arrive soon.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (0)
    View all 0 commentsHide comments

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 3 out 3 people found this review helpful

    Customer "service" has disappeared

    After waiting over 18 months (they evidently discovered they had lost my order after my multiple inquiries), I finally received my three bulbs. The sound is not impressive, to say the least. I sent an inquiry and "Henry" replied saying they would have a firmware update soon. After a couple more weeks of not seeing said update, I sent him another email. He pushed the firmware update out to my account. Still no significant improvement. My much cheaper Bluetooth and JBL Airplay speakers are much better than these.

    I decided to set up an RMA to return the bulbs before the "60-day happiness guarantee" was up. I've since sent Henry two replies to his last email to me, sent two general emails to support@hellotwist.com, a message via their website, and a Facebook message. No reply from them at all! Their "customer service" seems to have completely disappeared.

    It looks like they pay attention to this forum, so perhaps I'll get a response. Otherwise, I guess I'll be contacting my credit card next. I hope they will honor a charge-back after 18 months.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Sep 17, 2017

      Elaine Smith

      I've never received my order of three bulbs. I've requested them to refund my money twice but they are not responding at all. Did they close the shop and beat customers out of money. Something is very sketchy about Twist!

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 3 out 4 people found this review helpful

    Not processing my refund

    Long story short, I returned the bulbs when I realized they don't work with Android. It has been probably longer than a month since I started their grueling return process and while they say they sent the refund, I have nothing in my account. Now they're telling me to contact my bank. This company is not legit it seems. Or at least it's not a company you'll want to deal with if you're on the fence about their product and chance going through their nightmare return process (which isn't free by the way, they just make you pay return shipping).

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (3)
    View all 3 commentsHide comments
    • Aug 18, 2017

      Felecia Dillon, Head of Customer Experience

      Hi Alan,

      My name is Felecia and I am the Head of Customer Experience here at Twist. As I had mentioned to you in our previous conversation, we issued your refund on 7/24 from which you had also received a notification directly from Shopify about. When a refund is processed it can take up to 10 business days to hit your account so at this point, you should have definitely received it.

      You are correct in saying that I asked you to reach out to your bank because at this point the funds have already left our account. I'd be more than happy to provide them with any information necessary so that you can get your money back as soon as possible. I'm sorry that you haven't received it yet but you have to understand that I am not capable of simply processing another refund that we have already issued.

      Please feel free to reach out to me directly in our email thread.

      Thanks,

      Felecia

    • Oct 29, 2017

      Jack Cherney

      Felecia,

      I purchased nine of these lights, and Shaun told me that there would be not only an update to fix the "stuttering" problem but also that Apple was going to allow multiple speakers to be controlled at once through my iPhone. Which is exactly why I purchased this product but there is no update and still I can't control multiple units.

      I would like a complete refund, and what was received was not what was sold. Can you take care of this asap? I contacted Shaun in early September and have received no response.

    • Nov 1, 2017

      Loren

      Jack, I am also experiencing a complete lack of communication from Twist. I returned three bulbs per their instructions over seven weeks ago and have one, not heard back from anyone at Twist and two, not received a refund for the bulbs I returned. The fact that I had to pay an additional $20 to return a package for which I have not been refunded is even more angering.

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 1 out 1 people found this review helpful

    Great product

    • San Francisco, CA,
    • Aug 2, 2017
    • Verified Reviewer

    Really impressed with the product. Using it in the bedroom. I'm a big fan of the user interface and think the lights are great. Speaker quality is also good. I'm glad I bought two. I look forward to future updates from the company. There are so many other things these lights could do!

    Bottom Line: Yes, I would recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (0)
    View all 0 commentsHide comments

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 2 out 2 people found this review helpful

    Elegant solution for small spaces

    • St. Petersburg, FL,
    • Jul 27, 2017
    • Verified Reviewer

    The bulbs and app are easy to install and appeared on my AirPlay options right away.

    The speakers work as well as you can expect a light bulb to; no better and no worse. What's really wonderful is that when I switch rooms, I simply change the speaker location on my phone, and my music follows me.

    The changing light colors/temperatures offer wonderful options; no having to choose warm or bright, and no need to install a dimmer.

    I enjoy the security of turning on my light before walking into my home at night; I haven't tried it from outside, but as soon as I unlock the door and the app finds the living room bulb, one touch, and the room is lit. As I also use my phone as my alarm clock, I get into bed and turn the lights off and my alarm on with one device.

    It's a truly innovative solution.

    Bottom Line: Yes, I would recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (0)
    View all 0 commentsHide comments

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 2 out 2 people found this review helpful

    LOVE Twist!

    I love my Twist Light Bulb! From the beautiful design to the quality sound, this product, without question, is at the forefront of the seamless home movement. I can't wait to see what the team at Twist does next!

    Bottom Line: Yes, I would recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (0)
    View all 0 commentsHide comments

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 2 out 2 people found this review helpful

    Stellar customer support

    • San Francisco Bay Area, California,
    • Jul 23, 2017
    • Verified Reviewer

    From the moment I contacted support in setting up my bulbs to my most recent interaction, I have received nothing but amazing support. The team as small as they are, are phenomenal!

    I'm so glad that I chose the twist bulbs for my home. I'm looking forward to seeing this company grow!

    Bottom Line: Yes, I would recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Jul 23, 2017

      Henry,

      Hi Michael,

      Thank you for taking a moment to let us know about your experience with our team. Your support means so much to us and we are thrilled to hear that you are enjoying Twist. We always love to see how our customers are using the speaker bulbs in their everyday lives and thrive based on the feedback we get from others like you. Please keep us posted if you have any ideas about what we can do to make Twist even better!

      Best,

      Henry

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


Showing 1-11 of 31

Write a Review for Twist Smart Light Bulb!

Share your experience to help others shop smarter & discover great products.

Write a Review