About ZipRecruiter

ZipRecruiter is an online service that claims to make hiring faster, easier, and cheaper by giving employers the ability to post their open positions to 50+ job boards with just one submission, and for employees to search their large database of job postings. And because ZipRecruiter claims that their goal is to create a stress-free, easy-to-use, and simplified process for the job seeker and the employer, their services have been used by more than 250,000 companies and more than 15 million candidates.

But whether you’re an employee looking for job posts online or a company looking to post a job listing, is ZipRecruiter a solid option for achieving your goals? Let’s post some facts and find out.

How ZipRecruiter Claims to Work

ZipRecruiter offers services for both job seekers and employers, so let’s take a look at the site from a company’s perspective first.

ZipRecruiter for Companies

Founded in 2010 and based out of Santa Monica, CA, ZipRecruiter’s primary claim to fame is their ability to allow employers to post their jobs to 50+ job boards (both paid and free), including Job.com, Monster, SimplyHired, Glassdoor, and more, while the company’s proprietary technology is claimed to analyze your jobs in real-time in order to maximize your placement across all of their job board distribution partners. In addition, employers also have the ability to implement social websites into their arsenal, including Facebook, LinkedIn, Twitter, and Google+.

Each employer’s job postings on ZipRecruiter are claimed to be mobile-friendly, which can also include your company’s branding (logo, etc.), and can even be added directly to your company’s website. Job postings can also include free form, multiple choice, or yes/no questions for candidates to answer, which can help you qualify them more quickly. After they’ve answered questions and submitted their résumé, you can then create custom email responses, track and rate each applicant, and export your candidate list to Excel.

On top of all this, if you’d prefer to seek out candidates directly instead of waiting for them to apply, ZipRecruiter also gives you the ability to search more than 4.5 million résumés in their résumé database, which includes full contact information for up to 500 or 1,000 candidates per month, depending on your plan.

ZipRecruiter for Candidates

After creating a ZipRecruiter profile, you’ll be able to post your résumé to the website’s database, which gives employers the opportunity to search for candidates like you to their open positions. You’ll also be able to search for open listings based on keyword and city/state, and once you find a job that you’re interested in, you can apply directly or save the listing and apply later.

After you’ve submitted your résumé, ZipRecruiter gives you the ability to see how many employers have viewed your résumé, as well as how many times your application was saved, liked, shared, or considered. And when you’re not at your computer, or on iOS or Android mobile device, you can create job alerts to notify you when a job matching your criteria has been posted.

ZipRecruiter Pricing & Refund Policy

As a candidate, a ZipRecruiter account is completely free of charge. As a company, all new employer accounts come with a free 4-day trial, although you will have to enter your credit card information to sign up.

  • Standard: Distribute to 100+ job boards
  • Premium: Distribute to 100+ job boards, Premium placement in 15 million+ emails, Access to our database of 12 million+ resumes
  • Pro: Everything that Standard & Premium Offer plus TrafficBoost for urgent or hard-to-fill jobs, Send candidates directly to your external ATS

Regardless of which option you choose, all plans come with an unlimited number of candidates who can apply to your postings, without any additional charges. To obtain pricing, you must contact the company directly.

ZipRecruiter’s services come with a 100% satisfaction guarantee, which states that if you’re not happy, you can cancel your account and you’ll be refunded your previous payment (if on a month-to-month plan). If you’re on a 6 or 12-month plan, you’ll need to cancel within the first 30 days in order to be eligible for a full refund. Otherwise, your account will remain active for the remainder of your term, after which you’ll no longer be billed.

ZipRecruiter claims to place a great deal of emphasis on providing premium support from real people. As such, if you encounter a problem, you can contact the company at (800) 557-9015, via email, or through live chat.

What Do Other Consumers Have to Say About ZipRecruiter?

Overall, among internet job posting sites, ZipRecruiter appears to have a very positive online reputation, with some of the most common compliments referencing ease of use, professional, friendly customer service, and that it’s a great tool for promoting your job opening.

However, the most common complaint regarding ZipRecruiter appears to reference that some employers received very few applicants for their open positions (more about this in the following section). Another common complaint referenced ZipRecruiter’s high price, which may be especially pertinent if you’re a very small company who will use the site infrequently, and are just looking to post one job listing. With this said, it appears that ZipRecruiter addresses online complaints quickly and actively works with customers to formulate a solution.

Bottom line: Can ZipRecruiter Help You Find a Job or Fill an Open Position?

Whether you’re a company looking for a new employee, or an individual looking for the perfect employer, almost everything about posting a job and the job-hunting process can be stressful. However, ZipRecruiter appears to have a well-earned reputation for effectively helping both employees and employers make the right match, and to make the process as simple and as straightforward as possible.

However, keep in mind that you may have to pay extra for posting to paid job boards like Monster, and it usually takes about 24 hours for your posting to appear on job boards (paid or otherwise). Also, remember that ZipRecruiter can help you spread the word about your jobs, but the company can’t guarantee that you’ll receive a large number (or any, for that matter) of applicants, although they do have some actionable tips you can use to make your posting more attractive to potential employees.

Related: An Introduction to Working Remotely

Sign Up for HighYa Newsletter

Sign up for HighYa newsletter and get our best content delivered in your inbox as well as 3 free eBooks to help you save money and shop smarter. Enter your email below to get started!

186 Consumer Reviews for ZipRecruiter

Average Consumer Rating: 1.5
Rating Snapshot:
5 star: 18 4 star: 3 3 star: 0 2 star: 20 1 star:  145
Bottom Line: 13% would recommend it to a friend
Showing 1-11 of 186
Sort reviews by:

  • 5 out 5 people found this review helpful

    If you want a lot of "alerts" that your resume is being viewed, ZipRecruiter is great! If you actually want to find a job, go elsewhere.

    • Joplin, MO,
    • Sep 21, 2018
    • Verified Reviewer

    I've applied for well over 300 jobs on ZipRecruiter. I get a lot of alerts that my application was viewed, that my application was viewed again, and that my application was viewed a third time and none of those have led to an email or a call from a prospective employer. If you are addicted to getting alerts that someone looked at or liked your resume, then ZipRecruiter is great. If you want to find a job, you should look elsewhere. ZipRecruiter has been a waste of time.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Sep 21, 2018

      ZipRecruiter Support, CSR

      Hello Anthony,

      Thank you for your review as we greatly appreciate your valuable feedback. We're very sorry to hear of any less than pleasant experience while utilizing ZipRecruiter for your job search.

      We do aim to keep our job seekers notified of their application status. Beyond that, as we do not partake in the hiring process with the employers nor do we make any hiring decisions, we are unable to advise on whether or not the interview process will proceed.

      Our dedicated customer care team would be happy to review your job seeker profile with you and provide some helpful tips to better improve your search and applications!

      Should we have the pleasure to assist you with your job search again in the future, please feel welcome to email us at any time at support@ziprecruiter.com. You may use the subject line, "Tier Help" to ensure one of our senior representatives receives your inquiry directly.

      Thank you again, and we wish you the very best of luck in your job search.

      Kind Regards,

      Tier III Support

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 3 out 3 people found this review helpful

    Scam website

    • Chicago, IL,
    • Sep 20, 2018
    • Verified Reviewer

    I applied for many jobs on this site. None of those jobs are real. They keep calling you, texting, inviting you to fake interviews. They never call back or even send an email. They advertise tempting salaries; it’s not real. You will find yourself receiving endless calls, texts, emails, scheduling many interviews, but the outcome is ZERO! I don’t recommend this website.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (0)
    View all 0 commentsHide comments

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 6 out 6 people found this review helpful
    Updated review

    Update

    • North Springfield, VT,
    • Sep 16, 2018
    • Verified Reviewer

    ZipRecruiter did finally refund my money, so I updated my review to two stars.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (5)
    View all 5 commentsHide comments
    • Sep 12, 2018

      ZipRecruiter Support, CSR

      Thank you for submitting this review, your feedback is very important to us! I'm here to help and provide some clarity.

      While our system works to identify the best-matched candidates for your job, there are several other tools included in your subscription that we encourage all customers to take advantage of. With these tools, you can find candidates that meet your needs, filter out those that don’t and empower our algorithm to bring the right candidates to your job posting. We would be happy to walk you through the use of these additional features at any time.

      If you have any further questions or concerns please feel free to reach out to me personally at support@ziprecruiter.com with the subject "Attention Stacia." You can also reach the rest of our customer success team by calling 877-252-1062 (24/7).

      Kind Regards,

      Stacia - Advocate II

    • Sep 17, 2018

      Sumer N.

      I am looking for a full-time job.

    • Sep 17, 2018

      Cristina M.

      We tried ZipRecruiter for the free 4-day plan and hardly received any candidates that were even remotely qualified for the position (eg - we advertised for construction office position and we received bartenders, toll booth collectors, etc.).

      After the 4-day trial, we decided to cancel and not move forward with ZipRecruiter. I let a salesman talk me into going forward with the monthly service at a cost of $399/month and he said that he will make the application attractive to the right candidates only. Five days later, we realize that ALL the resumes coming in are not even close to the position we asked to fill.

      I called ZipRecruiter and told them I want to cancel. I was transferred to a salesperson who just regurgitated the same thing the first salesman said and he said that he will NOT refund ANY portion of the $349, even though I want to cancel after just five days!

      This is NOT a company I would ever do any business for in the future and highly recommend others NOT to use them. Customer service is horrible!

    • Sep 18, 2018

      Andrea H.

      ZipRecruiter is fake! I’ve applied to over 60 jobs in the last two months. I keep getting a notice that my resume has been viewed three times. I’ve gotten zero interview requests. Meanwhile, they are constantly stating that while the three views are great, there are other jobs you should apply to. I wonder if they ZipRecruiter get money for each job that gets an application. The whole thing stinks and the same for Indeed. All of it is a bunch of nonsense, where the applicant has little to no control.

    • Sep 18, 2018

      Douglas F.

      Actually, we have had good results with Indeed. Not perfect, we still need to vet the candidates and review tons of unqualified applicants, but at least we have people to review. We got nothing through ZipRecruiter. I tried them because I heard an ad on NPR. Big mistake. But in the end, they did refund my money, so I give them credit for that.

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)

    • Previous review
    • Sep 10, 2018

    ZipRecruiter is not worth it

    ZipRecruiter is not set up for rural areas. They categorize candidates by town or local zip code and simply do not return enough qualified people, even though they guarantee they will. A representative called me when I opened the account to say that we might not be a good fit for ZipRecruiter, but he could upsell my account to try to get more people for a higher fee. After getting two low-quality resumes after two weeks of having the account open, I asked for a refund and was refused. Indeed is much better for hiring.

    (read moreread less...)

  • 2 out 2 people found this review helpful

    Not clear on cancellation policy

    • California,
    • Sep 15, 2018
    • Verified Reviewer

    We first started using ZipRecruiter earlier this year and had some success. What I was told when we signed up was that we were on a month-to-month plan and there were no contracts. What I didn't know, and wasn't told, was you have to notify them at the end of the 30-day period if you want to stop getting resumes otherwise you're billed. We were billed for a month we never used them for.

    During the month we weren't using their service, I received an email or two stating we had a resume in the system, but I thought it was a fluke or something (because we weren't looking for anyone anymore) so I went into the system, deleted the resumes and got out of the system. Because I went into the system AT ALL during that time, we were charged the full amount. They would not give us a refund for one month (we paid for three but only requested one month be refunded to us). At no time was I EVER told that we had to contact them at the end of the 30-day period to cancel service. NEVER told this.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (2)
    View all 2 commentsHide comments
    • Sep 18, 2018

      Douglas F.

      The same thing happened to me. If you can sign up and pay online, you should be able to cancel online without having to call and speak to a sales person who tries to up-sell you. ZipRecruiter would be better served by providing an excellent product rather than focusing on sapping money from their customers.

    • Sep 18, 2018

      ZipRecruiter Support, CSR

      Hi Mary,

      Thank you for your review as we greatly appreciate your valuable feedback. We are very sorry to hear of any less than pleasant experience while utilizing ZipRecruiter for your hiring.

      As ZipRecruiter is a monthly subscription service, payment is required a month to month for the usage of the service and job slots you select. We do encourage our employers to let us know if you have filled your positions, so we can go over options with you as soon as possible. Closing your job ads does not cancel the account, but instead provides the option to post another job in that slot. I do apologize if you were misinformed regarding our cancellation policy or the specifics of your subscription.

      Should we have the pleasure to assist you with your hiring needs again in the future, please do not hesitate to give us a call as our dedicated customer care team is available 24/7 for your convenience? We can be reached at 1 877-252-1062.

      Thank you again, and we wish you the best of luck with your hiring.

      Kind Regards,

      Tier III Support

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 2 out 2 people found this review helpful

    Worst job site for job seekers

    • Georgetown, TX,
    • Sep 14, 2018
    • Verified Reviewer

    This has got to be the worst jobs site I have ever encountered. Password resets don't work. Updating info such as resumes is a pain. You can update your requirements all day long and they will still send you jobs that pay almost half of what you are asking for or send you jobs that you are not even qualified for. Indeed is much better and easier to use and you will get lots more actual jobs in your pay range and qualifications.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (2)
    View all 2 commentsHide comments
    • Sep 18, 2018

      ZipRecruiter Support, CSR

      Hi Larry,

      Thank you for your review as we do greatly appreciate your feedback. We are very sorry to hear of any less than pleasant experience while utilizing ZipRecruiter for your job search. While we aim to send our job seekers the most relevant job suggestions possible, sometimes, they may not be a perfect match. Our dedicated customer care team would be happy to provide some additional clarification as to how our matching algorithm works, and how you can get the most out of your job seeker account.

      We'd also be more than happy to assist you with signing in to your account, should you still be having trouble with your password. Should we have the pleasure to assist you with your job search again in the future, please feel welcome to email us at support@ziprecruiter.com with the subject line, "Tier Help." This will ensure one of our senior representatives will receive your inquiry directly.

      Thank you again, and we wish you the best of luck in your job search.

      Kind Regards,

      Tier III Support

    • Sep 19, 2018

      Larry M.

      Sorry but if you have to explain why your site doesn't work well, then it is messed up and that is on you. I'll stick with Indeed.

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 1 out 1 people found this review helpful

    Expensive and poor results

    • Oregon,
    • Sep 14, 2018
    • Verified Reviewer

    I used a free coupon to try out ZipRecruiter and found the web page confusing. I was having good luck with Indeed, so I choose to not use ZipRecruiter. However, their system quickly charged our companies credit card $199 monthly fee. Bookkeeping did not tell me about the charge. They continued to charge until I called to cancel. When I called to question the billing, they said my listing was active and that I was getting applicants by email. I did not remember seeing any applicants, so I went back and checked and sure enough no emails from ZipRecruiter. They were only willing to deduct one charge even though I received no applicants. Lesson learned.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Sep 19, 2018

      ZipRecruiter Support, CSR

      Hello Ken,

      Thank you for taking the time to review ZipRecruiter, as your feedback is very important to us! I am sorry to hear that you did not have an easy time navigating our site, that can be pretty frustrating! We have a team of representatives who are available 24/7 that would be more than happy to walk you through how to navigate our site more efficiently. If we ever have the pleasure of assisting you with your hiring needs in the future, I would be more than happy to personally walk you through how to utilize our services and navigate our interface a bit better. If you're interested please reach out to support@ziprecruiter.com and title the email "Attention Katie" and I can get you set up for success.

      To address the cancellation issue, our call-to-cancel policy is designed to protect your sensitive information and privacy. We do apologize for any inconvenience this process may have caused. Every ZipRecruiter account is required to acknowledge an understanding of our automatic renewing subscription upon creation of their account. In addition, we do our best to disclose these details in our Terms of Use which are presented during the account creation. Users are welcomed to cancel anytime before their next renewal date to avoid any additional charges. We apologize if this was unclear. Due to the lack of cancellation and the activity within the account, specifically the viewing of candidates, your account was charged on a monthly basis.

      If you need further assistance with anything feel free to contact our Customer Success Team by calling 1877-252-1062. We are now available 24/7.

      We hope you make those hires soon!

      Kind Regards,

      Tier II Support

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 2 out 2 people found this review helpful

    Scam

    • Buffalo, NY,
    • Sep 12, 2018
    • Verified Reviewer

    I signed up for a 4-day free trial on 5/23/18 and canceled via reply email on 5/26/18. Job seekers were thousands of miles away. They have charged me monthly, $392. I sent a copy of the email but they won't acknowledge it. So far it has cost me $1200.00. I finally had to cancel my credit card. I believe it's a scam.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (2)
    View all 2 commentsHide comments
    • Sep 13, 2018

      ZipRecruiter Support, CSR

      Hello,

      Thank you for submitting this review, as we greatly appreciate any feedback on our service. I can completely understand any frustration that stems from unwanted charges and I'd be more than happy to help. All ZipRecruiter accounts are required to call in for a cancellation of their subscription. I apologize if that wasn't more clear when starting your free trial. We also offer many free options for filtering candidates that don't quite match what you're looking for. We would love the opportunity to work with you to resolve this concern, however, I'm unable to locate your account with the information provided. Please reach out to my team at 877-252-1062 so we can look further into these charges.

      We look forward to speaking with you!

      Kind Regards,

      Maxcine

      Assistant Supervisor

      Customer Care

    • Sep 15, 2018

      Larry M.

      Only 13% would recommend your site. You have a lot of work to do.

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 2 out 2 people found this review helpful

    Crooks. Do not use!

    • Los Angeles, CA,
    • Sep 8, 2018
    • Verified Reviewer

    They charged my credit card after I canceled within the trial period. They told me I wouldn’t be charged ut then a month later they charged my card. When I called them they insisted that I did not cancel and refused to refund my card. Crooks.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Sep 10, 2018

      ZipRecruiter Support, CSR

      Hi Jim,

      Thank you again for reaching out and bringing your recent interaction to our attention. I did want to make sure I personally responded as I felt that we had resolved your concerns when you and I connected last week. If you do have additional concerns or need any clarification, please email support@ziprecruiter.com with the subject "Attn: Maxcine" to reach me directly. If I can answer any further questions please don't hesitate to reach out.

      Maxcine, Assistant Supervisor

      Customer Care

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 2 out 2 people found this review helpful

    Email scam

    • Pennsylvania,
    • Sep 4, 2018
    • Verified Reviewer

    I signed up for ZipRecruiter, posted my resume and all and within one day, my email is bombarded with spam emails. I got a few recruiters asking me to contact them but unfortunately, they were all "Rent an employee" type companies. I've finally stopped getting emails from temp services but unfortunately, I still can't keep up with the spam. I usually get 20 or more a day.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (0)
    View all 0 commentsHide comments

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 2 out 2 people found this review helpful

    Waste of time and money

    • San Jose, CA,
    • Sep 3, 2018
    • Verified Reviewer

    This is a really poor excuse of a company and can't believe we fell for it. We paid $299 for submission of three different job openings we had for our corporate expansion. The resumes are really poor in quality, and many aren't even relevant. When you do finally find one that is a candidate, the person will inevitably ask you "where did you get my name?" because they have not responded to your ad. They are getting swamped with calls, and so usually they will not be receptive. The ones that do show interest are, frankly, the "bottom of the barrel." What a mistake.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Sep 6, 2018

      ZipRecruiter Support, CSR

      Hello Jared,

      Thank you for your review, as we greatly appreciate your feedback! I'd like to apologize for your experience in receiving candidates that did not quite fit your hiring needs. We know how important it is for you to make those hires quickly and efficiently, and we are sorry to hear that you were not happy with the candidates you received! Although our system does work to identify the best-matched candidates for your job, there are several other tools that we encourage all customers to take advantage to help better their chances of finding the right candidate and filtering out those who are not a good fit. We always recommend adding screening questions as well as utilizing the skill-words. In regard to the candidates you actively reached out to, you are only sent applicants who actively apply to the position you posted on our site. We hope you make those hires soon!

      If we ever have the pleasure of assisting you with your hiring needs in the future, I would be happy to walk you through those additional features to make sure you are set up for success. You can always email us here at support@ziprecruiter.com and title the email "Attention Katie".

      You can also reach the rest of our Customer Success Team by calling 1877-252-1062 (24/7).

      Kind regards,

      Tier II Support

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 1 out 1 people found this review helpful

    Not trustworthy!

    • Philadelphia, PA,
    • Aug 31, 2018
    • Verified Reviewer

    I set up service with them for one month of services in the amount of $228.58 and they continued to charge my card every month thereafter. I specifically indicated that I "only" wanted to use their service for "one month," being that I had never used their service before and wanted to see what it was like. I will not be using this company's service again and I would advise anyone else to beware!

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Sep 4, 2018

      ZipRecruiter Support, CSR

      Hello Lateef,

      Thank you for submitting this review, as your feedback is very important to us! I'd like to apologize for your recent experience with our cancellation process. To address the cancellation issue, our call-to-cancel policy is designed to protect your sensitive information and privacy. We do apologize for any inconvenience this process may have caused. Every ZipRecruiter account is required to acknowledge an understanding of our automatic renewing subscription upon creation of their account. In addition, we do our best to disclose these details in our Terms of Use, which are presented during the account creation. Users are welcomed to cancel anytime before their next renewal date to avoid any additional charges. We apologize if this was unclear. Due to the lack of cancellation, your account was charged on a monthly basis. During the months that your account was active and your job was posted, you were actively viewing the candidates that you were receiving. Your renewal has been shut off and you will not be billed again.

      If you have any further questions or concerns please feel free to reach out to me personally at support@ziprecruiter.com with the subject "Attention XXX". You can also reach the rest of our Customer Success Team by calling 1877-252-1062 (24/7).

      We wish you the best of luck in making those hires!

      Kind Regards,

      Tier II Support

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


Showing 1-11 of 186

Write a Review for ZipRecruiter!

Share your experience to help others shop smarter & discover great products.

Write a Review