About Dr. Ho's Decompression Belt

By Derek Lakin
HighYa Staff
Published on: Jun 12, 2014

If you recently saw an advertisement or watched an infomercial for Dr. Ho’s Decompression Belt, you’re probably wondering if the traction it provides really can help treat your chronic, acute back pain. And if so, does Dr. Ho’s Decompression Belt really make the process as easy as it claims?

To put the claims of Dr. Ho’s Compression Belt to the test, and to find out if it’s worth your hard-earned money, we did some in-depth research, and here’s what we found out.

How Dr. Ho's Decompression Belt Claims to Work

Dr. Ho’s Decompression Belt, also known as the HoPhysio Belt, is a 2-in-1 decompression belt that claims to provide gentle clinical-grade traction and decompression therapy (hence the “2-in-1” designation), which is claimed to provide relief from chronic, acute back pain resulting from degenerative, herniated, or bulging discs. In fact, the product’s website claims that this technology has been endorsed by medical professionals for use on patients with upper and lower back pain, which is something we’ll discuss more in the Bottom Line section.

In addition, Dr. Ho’s Decompression Belt is also claimed to provide other benefits, such as:

  • Keeps weight off your lower back
  • Stabilizes your lower back and improves posture
  • Strengthens your back and core
  • Stretches lower back muscles
  • Relieves stiffness

After placing Dr. Ho’s Decompression Belt around your waist, you’ll then need to attach the pump and inflate. Once this occurs, the product’s website claims that the belt will expand vertically, which tractions your lower back while decompressing spinal discs and relaxing the muscles surrounding them. As such, Dr. Ho’s Decompression Belt claims to help you reduce your visits to the doctor, as well as to avoid surgery and overdependence on pain medications.

For the first week, Dr. Ho’s Decompression Belt should be used 3-4 times per day, for 20-30 minutes each session, which can be increased if necessary thereafter. The product’s website claims that it can also be worn under your clothes, which is claimed to allow it to relieve pain wherever you are (including in bed), while also giving you the ability to be more active.

Dr. Ho’s Compression Belt is claimed to be safe for use by anyone, regardless of age or size, although you should always consult with your physician beforehand.

Dr. Ho's Decompression Belt Pricing & Refund Policy

Dr. Ho’s Compression Belt is priced at $179.96, and while it appears that standard shipping is free, this couldn’t be confirmed since a total isn’t provided on the checkout page. However, rush shipping will cost you an additional $34.99.

You can also purchase packages such as:

  • Deluxe Package: $209.94 – Includes DR-HO'S Neck Comforter, Spinal Secrets DVD, and "Relief" Book by Dr. Michael Ho.
  • Ultimate Package: $304.94 – Includes everything found in the Deluxe Package, in addition to DR-HO'S Neck & Shoulder Shiatsu Massager, and Bonus Car Adapter for Shiatsu Massager.

Regardless of which package you choose, Dr. Ho’s Compression Belt is available in 2 sizes:

  • Size A for 25”-41” waists
  • Size B for 42”-55” waists

Dr. Ho’s Decompression Belt comes with a 30-day money back guarantee, less S&H charges, as well as a 90-day warranty. In order to initiate the refund process or to file a warranty claim, you’ll need to contact customer service at 877-374-6669.

Keep in mind that during our research, we also found Dr. Ho’s Decompression Belt for sale on Amazon.com, Newegg.com, and several other online retailers for as little as $95.

Important note: Since Dr. Ho’s Decompression Belt is considered a medical device, you may want to check with your insurance provider to see if they provide coverage for “lumbar support belts.”

What Do Other Consumers Have to Say About Dr. Ho's Decompression Belt?

Overall, it appears that Dr. Ho’s Decompression Belt has mixed online reviews, which tend to lean toward the negative side. Some of the most common complaints we encountered included that it is bulky, uncomfortable, and hot (see more about this in the Bottom Line section), and that it doesn’t provide results. Specifically, many customers stated that if the belt did provide any results, pain reappeared soon after taking it off. In fact, many of these same customers stated that it doesn’t provide any more support or pain-relief than elastic belts, which are much less expensive.

It should also be noted that learning the truth about other customers’ experiences with Dr. Ho’s Decompression Belt can be a time-consuming process, since you’ll encounter numerous affiliate websites during your research.

What’s the Bottom Line About Dr. Ho's Decompression Belt?

Now that we’ve outlined all the details surrounding Dr. Ho’s Decompression Belt, let’s get to the bottom line: Is it worth your hard-earned money? As with most devices of this type, the answer is that it depends. Here’s why:

First, decompression for back pain, whether applied at home or in a doctor’s office, has not been conclusively shown to work. This is because, as with any other treatment, the relief it provides is highly dependent on a number of factors, including what’s causing your back pain, where the injury occurred, how long you’ve had the injury, etc.

To support this, according to this article, “the benefit of [spinal decompression] treatments is not established.” However, the British Medical Journal took it one step further in 2004 when they published that, “Routine physiotherapy seemed to be no more effective than one session of assessment and advice from a physiotherapist.” As you can see, while the Dr. Ho’s Decompression Belt website claims that its technology is endorsed by medical professionals, this doesn’t mean that it’s been proven to work, and you may not experience any pain relief from using it.

Finally, keep in mind that, according to the product’s FAQ, it must be worn over a layer of light clothing. This means that if you venture out into public with it on, you’ll likely want to wear another piece of clothing to conceal it, which could be problematic during the hotter months of the year. The FAQ also notes that you’ll receive faster and more pronounced results if you wear the belt while laying down, which means that if you’re expecting to receive good results while going about your day, you may be disappointed.

Bottom line: If you’re desperate for non-surgical, non-drug relief from your lower back pain, Dr. Ho’s Decompression Belt may provide you with relief. However, based on the numerous negative customer reviews we read, it’s really a flip of the coin as to whether or not it will effectively work. Instead, you might first try a much less expensive elastic belt and go from there.

Sign Up for HighYa Newsletter

Sign up for HighYa newsletter and get our best content delivered in your inbox as well as 3 free eBooks to help you save money and shop smarter. Enter your email below to get started!


Read 36 Dr. Ho's Decompression Belt Customer Reviews and Complaints

Write a Review
Average Consumer Rating: 2.2
Rating Snapshot:
5 star: 8 4 star: 3 3 star: 0 2 star: 2 1 star:  23
Bottom Line: 31% would recommend it to a friend
Showing 1-11 of 36
Sort reviews by:

  • 219 out 236 people found this review helpful

    Dr. Ho's decompression belt

    • Wisconsin,
    • Nov 1, 2014

    I tried it for about two weeks and then a small attachment that connects the belt to the pump fell off and I can't find a replacement. The belt is now useless to me. I've put money down the drain.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no

  • 192 out 206 people found this review helpful

    Dr. Ho's Compression Belt

    • Chicago, IL,
    • Mar 20, 2015

    I have had pain in my right leg due to my back. The Dr. Ho's Compression belt has not helped at all. I cannot not feel any support. I have a 32 waist so I ordered the small one. I have seen no effect at all.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no

  • 410 out 429 people found this review helpful

    Hoax

    • Shoreline, WA,
    • Sep 14, 2015

    I called them in June and was told by the rep that it was to be covered by Medicare if I get a prescription from the doctor. I received the belt and it was defective. I contacted SMS, the company that sent it. They said they would mail me the label so that it could be sent back (waited two weeks) and was sent back.

    Then I received a bill from SMS for the balance of the cost showing the belt was paid by Medicare for $1,295.00 and I was shocked since the ultimate package on the web costs only $304.94, that's quite a big difference! I contacted SMS and requested it be canceled but was told the replacement was sent 8/25 along with a return label.

    I called them on 9/8 asking why I did not receive and to stop the delivery. I was treated so rudely and with such disrespect. They said that the belt would be delivered by UPS 9/9 and to refuse it. This has been the most horrible buying experience ever from beginning to end!

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no

  • 270 out 275 people found this review helpful

    Medicaid ripoff benefits

    • Arizona,
    • Mar 14, 2018
    • Verified Reviewer

    I purchase the Dr. Ho's Compression Belt on TV and I went through my Medicaid because they told me that I qualify for the benefit. They billed Medicaid $1997, Medicaid paid $888, and now they're going to bill me $226. And the belt only cost $199 on TV. Be very, very careful if you are on Medicaid. They are trying everything they could to rip you off. The belt does not work at all. I'm returning the belt, and they better refund the money back to Medicaid.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no

  • 209 out 224 people found this review helpful

    Garbage

    • Livingston, SC,
    • Mar 24, 2018
    • Verified Reviewer

    This is literally a floatation device and does nothing for back pain. I said what I had to say and that's it, it's garbage.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    • Feb 22, 2019

      Company Response from DR-HO'S

      Hi Jim, we are sorry to hear that you didn't like our Decompression Belt. We would appreciate the opportunity to help troubleshoot your belt. You can reach our Customer Care team at 1-877-374-6669.


  • 137 out 144 people found this review helpful

    The return policy

    • Kingston, PA,
    • Aug 15, 2018
    • Verified Reviewer

    The return policy is a lie. When you call to order the belt. everyone understands you just fine, but when you have a problem with the belt, as I did, no one understands you. They keep switching you from one person to another having you hold on up to and more than a half hour. My belt was the wrong size and they’ve said they’d send me another about 3-4 times and it’s been about a year and I still have not received it yet!

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    • Feb 22, 2019

      Company Response from DR-HO'S

      Hi Abdul, we are very sorry to hear you had this issue. Exchanging your belt for a different size should not be a difficult thing to do. Was this belt ordered directly from us, from another retailer, or through Medicare? You can reach our Customer Care team at 1-877-374-6669.


  • 117 out 123 people found this review helpful

    Not good!

    • Colorado,
    • Sep 3, 2018
    • Verified Reviewer

    We ordered the belt. It came with someone else's name and invoice on it so I called customer service. Since I ordered it via Medicare, I got the runaround. It took a total of eight back and forth phone calls before they finally sent us a return label for the mix-up. We tried the new belt, and it still didn't work. Six more calls and I finally decided that the deplorable customer service between the people in Canada and Georgia (the heavy accents leads me to believe the Georgia people are just a relay from another country), the conclusion is their customer service reps are the worst. You can find via a scripted service with little training. The belt is a good product but not to be used for true back ailments! Save your money and get a consult from a local physician it's free, and would probably last longer and be better for you in the long run! Find something else to throw your money at, this isn't it. No golden relief here!

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no

  • 74 out 89 people found this review helpful

    Never received

    • Lousiana,
    • Oct 12, 2018
    • Verified Reviewer

    I ordered and paid for this, but did not get the belt. I cannot get them to answer me at all. Where is my belt or money? I ordered and paid for it on eBay, but I did not get my order. I tried to get an answer but cannot get them to answer me.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    • Feb 22, 2019

      Company Response from DR-HO'S

      Hi Ray, we do not sell our product on eBay. If you purchased from eBay, you should contact the seller via the channels provided there.


  • 171 out 178 people found this review helpful

    A $1703.13 rip off

    • Woodward, IA,
    • Nov 5, 2018
    • Verified Reviewer

    I was told Medicare would pay for the belt. They never said it cost $1703.13. They did say I might have to pay $200.00, like that was the cost of the belt. They said they knew how to bill Medicare so it would be paid. I didn't need to worry.

    I tried it twice, it caused more pain, I waited a couple of days after the first try before I tried it again, but got the same result. I hurt! I called got a return number and sent it right back. They are still trying to bill Medicare and my secondary insurance for $1703.13. Had I kept it, I would have to pay for that!

    Don't fall for this scam! It doesn't work!

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no

  • 53 out 55 people found this review helpful

    Never received it

    • Roxbury, MA,
    • Jan 4, 2019
    • Verified Reviewer

    I called three months ago and gave all my information, and I'm still waiting for an answer from them and/or my belt. I truly hope they haven't gotten approval from my insurance and just didn't send it to me!

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no

  • 65 out 71 people found this review helpful

    Trash

    • Ohio,
    • Jan 10, 2019
    • Verified Reviewer

    I received the belt a few days ago. Placed the belt around my waist. Pumped it up, stood up, and within the usual 60 seconds, the pain was exactly as always. Just another TV scam. A complete waste of my money and time. I tried it in several different positions. No difference.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    • Feb 22, 2019

      Company Response from DR-HO'S

      Hi Jim, we would appreciate the opportunity to speak with you to troubleshoot the fit and use of the belt. Please reach out to our Customer Care team at 1-877-374-6669 so we can assist. Thank you.


Showing 1-11 of 36

Write a Review for Dr. Ho's Decompression Belt!

Share your experience to help others shop smarter & discover great products.

Write a Review