About BioTrust

Established in 2012, BioTrust is a nutritional supplements provider based in Aurora, Colorado that specializes in natural, high-quality ingredients that supply just the right dose. BioTrust founders Josh Bezoni and Joel Marion are best-selling authors, whose books and multiple television appearances have helped countless people around the world lose weight and stay healthy.

See Also: Your Complete Guide on How to Buy a Nutritional Supplement

The company’s mission is to help empower men and women through proper nutrition and decreased body fat, which will ultimately transform their health. BioTrust also helps contribute nutritious food, clean water, and proper medical services to families in need through their charitable mission, which donates a portion of every dollar received to these causes.

BioTrust Features

Co-founders Josh Bezoni and Joel Marion, who are avid users of nutritional supplements, discovered that many natural products in the marketplace do not contain nearly as much of an active ingredient as advertised on the label. Many consumers likely assume that all nutritional products are closely regulated and approved by the FDA, but which is not always the case. The BioTrust website uses the following as an example: “A product may claim 100 mg of an exotic fat-burning ingredient while containing only 20 mg, or in many cases, none at all.” The company believes that most other nutritional supplement companies operate under shady business practices, and are only out to make a quick buck by scamming unsuspecting customers.

In response to this, BioTrust was created to provide the highest quality, most genuine nutritional supplements available on the market. BioTrust claims all of their products are completely free of hormones, antibiotics, and other artificial ingredients, and work by providing just the right “scientific dose” for each essential ingredient. The company guarantees that all products contain the exact dose as listed on the packaging, and their “7-Stage Research and Testing Protocol” ensures this through:

  1. World class formulators
  2. Using only the scientific dose
  3. All-natural raw ingredients
  4. Raw ingredient testing
  5. FDA-registered manufacturing
  6. Third-party quality assurance testing
  7. Scientific Advisory Board review

Products Offered Through BioTrust

BioTrust offers a wide range of nutritional supplements depending on your needs, including products for weight loss, building muscle, and overall health, which can be delivered via pills, protein cookies, as well as protein bars. Their BioTrust Gear section also includes t-shirts, blender bottles, and vitamin chests.

A few of BioTrust's most popular items include:

  • BCAA Matrix
  • BellyTrim XP
  • Brain Bright
  • BioTrust Low Carb
  • Metabo379
  • IC-5, an advanced insulin for carbohydrate management
  • Leptiburn, an advanced fat-burning hormone support supplement
  • Pro-X10, an advanced probiotic and GI health formula used to building muscle, lose fat, and for overall health

BioTrust Pricing

Supplement prices through BioTrust vary widely, depending on the product purchased. For instance, bottles range anywhere from $49 to $67, while cookies and protein boxes range between $30 and $40. In addition to supplement prices, customers will also be assessed shipping charges.

For all products purchased through BioTrust, customers have the option of buying two and getting the third at no charge, and/or purchasing four products and receiving two free. If you’re unsatisfied with your purchase for any reason, BioTrust offers a 1-Year Money Back Guarantee Program, which allows you to return the unused portion for a full refund.

Pros:

  • All-natural supplements that contain exact amounts of advertised ingredients
  • Supplements are subjected to a “7-Stage Research and Testing Protocol”
  • Wide selection depending on your needs
  • Purchase any two products and receive the third free, and/or purchase four and receive two free.
  • 1-Year Money Back Guarantee Program

Cons:

  • Some consumer complaints on customer service
  • Too much upselling during the checkout process according to some
  • Some consumers have complained that the product does not work as promised

Tired of Wasting Money? Want to Learn to Shop Smarter?

Join over 3 million HighYa readers who receive weekly how-to guides, tips & reviews and get a FREE COPY of our 145 Scam Hacks e-book. Enter your email below to get started!

143 Consumer Reviews for BioTrust

Average Consumer Rating: 3.4
Rating Snapshot:
5 star: 71 4 star: 13 3 star: 6 2 star: 10 1 star:  43
Bottom Line: 60% would recommend it to a friend
Showing 1-11 of 143
Sort reviews by:

  • 1 out 1 people found this review helpful

    Bad aftertaste

    • Missouri,
    • Nov 16, 2017
    • Verified Reviewer

    I paid shipping to get a trial size sample of the Vanilla Cream Low Carb protein blend. The taste was overwhelmingly a fake sweetener taste, which I don't understand knowing the ingredients. Sorry, but although the product looks very good and useful to me, I can't get over the taste.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (0)
    View all 0 commentsHide comments

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 0 out 1 people found this review helpful

    Big let down on service and support

    Let me begin by saying I am NOT reviewing their products as I have not received them yet. I am right off the bat very unhappy with the fact that yet another American business has opted to outsource their customer service to a foreign country. Do you not realize that we as Americans despise talking to people we have trouble understanding? Especially when we are frustrated and are trying to resolve a problem, and now we have to deal with a new problem of a language barrier? Very disappointed in BioTrust for taking away US jobs, and for the high prices of their products. You'd think they could afford to pay our own citizens.

    Secondly, I personally am not happy when I receive a shipping email saying ORDER SHIPPED and TWO DAYS later, UPS still does not have my package in their possession. How is this possible? Calling customer service I have to deal with a person from India or somewhere nearby, that I can't understand, reading off standard responses to my shipping inquiry. How many times are you going to tell me that a UPS label has been created? I know this already. I can read this for myself on the UPS tracking page. I asked why my package still hasn't left your facility AFTER TWO DAYS.

    All I can say is, these products better blow my mind or else the experience will not be worth buying anymore.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Nov 15, 2017

      Tim Skwiat, Director of Nutrition and Exercise

      Hi Mr. Johannessen,

      My name is Tim Skwiat, and I'm with BioTrust Nutrition. First and foremost, thank you very much for taking the time to voice your discontent and for allowing us the opportunity to make things right for you and earn your trust and loyalty as a life-long BioTrust customer. While it's our goal to provide all our customers with world-class customer service (which is A+ rated by the BBB), we openly invite constructive criticism, such as yours, as we are committed to continuous evaluation and improvement.

      Having said all that, along with the help of our Director of Customer Service and Quality Assurance team, we have reviewed the call history associated with your order. With regard to the first aspect of your review, BioTrust employs Customer Care Specialists in both the United States and India. I do want to emphasize that all of these teammates are employed by BioTrust. In other words, all of our CS team is internal; none is outsourced (e.g., third-party contractors). Overall, BioTrust proudly provides jobs for hundreds of US citizens.

      Be that as it may, your feedback is important to us. While we've worked diligently to recruit the best English-speaking offshore agents, who are trained the same way and have access to the same resources as our US-based agents, we understand that there still may be a communication barrier. Along these lines, we apologize for any frustration that you experienced during your interactions with our CS team. Moving forward, I invite you to contact me directly at tskwiat@biotrust.com with any questions or concerns that you may have.

      With regard to the second aspect of your review, we are in the process of investigating this further at our fulfillment center. Under normal circumstances, orders ship within 24 hours of being placed, often within the same day. It seems as though your order remained at the fulfillment center well beyond that window, which is unacceptable to us. That's precisely why we're looking further into the matter.

      Having said that, we did process a re-shipment as soon as we became aware of the delay. Along those lines, it's my understanding that you should be receiving both the initial shipment and re-shipment within the next 24-48 hours. We are terribly sorry for this inconvenience, Mr. Johannessen. Like I mentioned, we take these matters very seriously, and we're looking into your case from all angles to identify coaching opportunities (within CS) and efficiencies (within our fulfillment center).

      I am confident, however, that you will be extremely pleased with our products, and I'm very much looking forward to your feedback. In addition to making myself personally available to you, I'd also like to offer you a $50 gift certificate that you may use in a future order. If you could please contact me at tskwiat@biotrust.com at your convenience so that I can provide you with the coupon code, that would be greatly appreciated.

      Once again, please accept our most sincere apologies Mr. Johannessen. Thank you very much for taking the time to offer your honest feedback. While we are remiss to hear that your initial experiences have left a sour taste in your mouth, we appreciate you allowing us the opportunity to make this right and to identify areas where we can improve.

      Sincerely,

      Tim

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 1 out 2 people found this review helpful

    This stuff is bad

    • New Jersey,
    • Oct 30, 2017
    • Verified Reviewer

    I ordered BioTrust. They offered me a sample or a larger quantity, so I took advantage of the cost savings. I ordered a chocolate mocha. When I received my package, no sample, and the wrong flavor. I tried the protein powder after my workout. It was just gross. The flavor was "mediciney" and not a chocolate flavor. I usually purchase my protein whey from a large Vitamin store, and it cannot compare. Do not waste your money on this product.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Oct 30, 2017

      Tim Skwiat, Director of Nutrition and Exercise

      Hi Robert,

      I hope this finds you doing well. My name is Tim Skwiat, and I'm with BioTrust Nutrition. I'm incredibly reluctant to hear that you're not completely satisfied with your recent order and our BioTrust Low Carb protein. I assure you that we will do everything we can to take care of you and win you back as a customer.

      For starters, I'm going to have one of our customer care specialists contact you. We stand behind our products with our 100% satisfaction money back guarantee, and I'd like to have one of my teammates personally reach out to you to help you explore your options.

      Having said that, our sample-size containers of BioTrust Low Carb are only available in two flavors: Milk Chocolate and Vanilla Cream. Our Cafe Mocha is only available in a full-size container. With that in mind, I'd also like our team to look into this to see if there was an issue on our end in terms of fulfillment.

      With that being said, I would also like to send you a complimentary bottle of Cafe Mocha for you to try. Would you be okay with that? If so, I'll coordinate with our customer service team to do so.

      With regard to the flavor, while the overwhelming majority of feedback we receive is exceptionally positive, we understand that individual taste preferences most certainly apply. That said, I'm curious to learn how you prepared your BioTrust Low Carb protein shake.

      There is a digestive enzyme blend in the product (called ProHydrolase) that helps increase protein absorption and utilization, as well as ensure stomach-friendly digestion. The caveat is that this enzyme blend is "activated" when mixed with liquid when it begins breaking down the protein into smaller chains (i.e., peptides), which can alter the taste substantially. The end result is that the protein shake can taste quite bitter if mixed ahead of time and left to sit for a prolonged period of time (e.g., > 30 minutes).

      Please keep an eye out for a contact from our Customer Service team, Robert. I assure you that we'll do everything we can to make this right for you. Thank you for the opportunity to do so.

      My best,

      Tim

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 5 out 5 people found this review helpful

    Improved skin, hair, and joint health for my mom

    • Colorado,
    • Oct 9, 2017
    • Verified Reviewer

    Two months ago, my mom injured her knee, and she asked me if I knew of anything that might help her recover a bit faster. I went to a friend who recommended she try BioTrust's Ageless Body combined with Joint 33X. I liked the company (I love their Low Carb), so I bought a bottle of each for her to give a try. A couple of weeks later, she asked me to buy her more because she really liked them (I was pretty surprised as she's not always good at taking supplements).

    A little background: My mom is nearly 79 years old, and she's an avid quilter, volunteers at a school once a week, and is always happy to help everyone around her. So seeing her slow down was a bit frightening.

    I checked in with her again yesterday, and she asked me to feel her skin and look at her fingernails. One of her nails had been split for years (she always thought it was because of the hand quilting). Now, the split is gone. Her skin is softer, smoother, and is no longer dry or flaky. Even her hair feels softer and thicker, she told me.

    Best of all, her knee healed quickly, and she's off physical therapy and back to her regular exercise class (she takes Tia-Chi and lifts weights a couple of times a week).

    I'm so thankful to see the bounce back in my mom's step, and she asked me to submit a testimonial about her experience as she's absolutely thrilled (and she's not on the computer or internet).

    Thank you!

    Bottom Line: Yes, I would recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (0)
    View all 0 commentsHide comments

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 8 out 12 people found this review helpful

    Weakness from taking this product

    • Denton, TX,
    • Jun 22, 2017
    • Verified Reviewer

    Soon after I started taking this product, I experienced muscle weakness and fatigue. The muscle weakness reminded me of overworking my muscles in a workout. After I stopped taking the product my strength improved and within a week I was back to normal.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (4)
    View all 4 commentsHide comments
    • Jun 23, 2017

      Tim Skwiat, Director of Nutrition and Exercise

      Hi Mr. Ford,

      My name is Tim Skwiat from BioTrust Nutrition. I am very sorry to learn that you experienced anything less than a favorable outcome using our product. Can you please contact our Customer Service Department at your earliest convenience? You can reach us by phone at 800-766-5086 or online, visit BioTrust.com and click on the Support tab in the upper right-hand corner).

      We take adverse event reporting very seriously. In fact, we work directly with a third-party medical team, which reviews all customer service logs and adverse event reports for best-in-class safety and compliance.

      With that in mind, if you could please contact our Customer Service Team at your earliest convenience. We sincerely appreciate your cooperation in documenting your experiences. Of course, we will also provide you with a full refund of your purchase price.

      You may also email me directly at tskwiat@biotrust.com. Thank you, Mr. Ford.

      Sincerely,

      Tim Skwiat

    • Jun 23, 2017

      Bill Ford

      I was contacted by BioTrust regarding this post and they are giving me a full refund. I appreciate the rapid response. Their rep was very nice and helpful.

    • Aug 6, 2017

      Kelly

      I just registered on the BioTrust website. The page informed us that we would need to view an email and confirm the account. Our dependable computer is no longer able to open the emails or allow us to the BioTrust page. WTH?

    • Aug 8, 2017

      Tim Skwiat, Director of Nutrition and Exercise

      Hi Kelly,

      I hope this finds you doing well. My name is Tim Skwiat with BioTrust Nutrition. I'm sorry to hear that you're having difficulty accessing our website and your account. Can you please contact our customer service at your convenience at (800)766-5086, one of our customer care specialists will cheerfully assist you. Thank you Kelly!

      My best,

      Tim

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 7 out 8 people found this review helpful

    Complete nonsense

    • United States,
    • May 29, 2017
    • Verified Reviewer

    Don't waste your money. My wife and I both used this product as directed for four months and only had average weight loss. Me 221 pounds to 200, and her 132 pounds to 122. We both exercised an average of four times a week and ate healthy meals. This product had nothing to do with the weight loss. We've lost this type of weight many times without any outside products, but it sounded so amazing that we thought we'd try it. What a waste of $240. Don't buy this product!

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • May 29, 2017

      Tim Skwiat, Director of Nutrition and Exercise

      Hi Gerrod,

      I speak on behalf of the entire BioTrust Team, I want to say congratulations to you and your wife on the on the tremendous progress that you both made. You and your wife lost 9.5 percent and 7.5 percent of your initial body weight. Respectively, anywhere you look in the scientific literature, you'll find that weight loss between five to ten percent of initial body weight results in substantial, meaningful improvements in overall health outcomes. Fantastic job!

      Perhaps, even more, important than "weight loss" is "quality" weight loss. In other words, the real goal is to drop fat mass and maintain or even increase lean body mass for the ultimate long-term benefits in improving the way you look, feel, and perform. Did you or your wife notice anything different about how your bodies changed this time, your body fat percentage, how your clothes fit and how you look?

      Having said that, I'm very sorry to hear that you feel like your investment was a complete waste of money. For best results (both acute and long-term), we most certainly recommend that our products be used in conjunction with healthy eating habits and regular exercise. Along these lines, we publish daily articles on our blog to help promote a healthy lifestyle. In other words, we're much more than a supplement company.

      That being said, you are completely protected by our one-year money-back guarantee. Basically, if a customer like yourself, isn't completely satisfied, you can get a complete refund even on empty bottles. All you have to do is contact our Customer Service Department, and one of our Customer Care Specialists will cheerfully assist you with the refund process. You can contact us by phone at 800-766-5086 or you can select the "Support" tab in the upper right-hand corner of our main website biotrust.com

      Finally, you mentioned that this is not your first weight-loss rodeo. And as a nutrition and exercise coach, I want to make myself available to help and make sure it's your last. There's no question, that weight-loss maintenance can be the most challenging aspect of the equation for many folks. That's why I want to share my personal email address tskwiat [at] biotrust.com so that you can contact me directly. I'd be happy to set up a time to talk with you and your wife to provide you with free personal coaching. I look forward to hearing from you Gerrod.

      My best,

      Tim Skwiat

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 4 out 4 people found this review helpful

    Can't find a way to return unwanted tablets

    I ordered some Belly Trim XP from BioTrust, but as their website is not a customer friendly one because it seemed to keep taking me back to the beginning, I ordered more than I had intended to. Then it would not let me go to the cart to check what I had ordered before I gave my credit card number. As soon as I did that, it took me to the invoice and I could see that I had ordered over AU$1,100 worth of tablets, so I emailed them straight away, but I got an email back saying my order had already been dispatched (WOW what good service!) and that I would need to return them once I got them. I wish it were that easy, I was sent a return form, but I wasn't told I would need US customs clearance to return them OR what custom clearance form I would need.

    So I packed them all up exactly as I was told and arranged for them to be collected by a delivery company at a cost of AU$156. It was returned to me by the parcel company as I did not have a customs clearance form and I have tried every avenue I know to find out which form I need and the form number but to no avail. Hence, I still have the tablets in my possession and no refund. So you have one very unhappy customer.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (2)
    View all 2 commentsHide comments
    • May 23, 2017

      Tim Skwiat, Director of Nutrition and Exercise

      Hi Carole,

      My name is Tim Skwiat, and I am a representative of BioTrust Nutrition. I am very sorry to hear that you had such a hard time placing your order, and you're experiencing difficulty with your return and refund. Most importantly, I'm very sorry to hear that you're a very unhappy customer.

      I am going to have one of our customer care specialists reach out to you as soon as possible, and we're going to do everything we can to turn that frown upside down and make you a happy customer. All I ask is that you allow us the opportunity to make things right for you.

      Also, I want you to know that we take your feedback very seriously. We're in the process of making adjustments to make the BioTrust experience much more customer friendly. Please accept our most sincere apologies for the frustration, expense, and inconvenience this has caused you. I assure you that we will do everything we can to make this right for you. Please feel free to email me directly at any time at tskwiat@biotrust.com.

      Sincerely,

      Tim Skwiat

    • May 26, 2017

      Tim Skwiat, Director of Nutrition and Exercise

      Hi Carole,

      I just wanted to take a moment to update you on the actions that we've taken thus far. We have refunded your account for products that you did not intend to order as well as the shipping charges. The refund amount is $614 USD. While that takes place immediately on our end, it may take 3 - 5 business days to be reflected on your account.

      If you would like to send the remaining bottles that you intended to order back to us, we will gladly refund you the remaining amount of the order, and we will also refund you the customs charges that you incur.

      One of our Customer Care Specialists will be reaching out to you by email. Please keep an eye out for that. You are more than welcome to follow up with her or myself (tskwiat@biotrust.com) should you have any additional questions or concerns.

      Sincerely,

      Tim Skwiat

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 6 out 7 people found this review helpful

    Endless videos and impossible to unsubscribe

    • Barcelona, Spain,
    • Apr 12, 2017
    • Verified Reviewer

    I bought the protein powder from BioTrust, and the taste is ok but way too sweet (the taste of Stevia is overwhelming).

    I bought ONE package and clearly stated I only wanted it ONCE, but after a month I found they had billed me for a second one. I contacted them via email, and they handled it well; they refunded me quickly and the extra package I had received I got to keep. So far so good.

    After that, I've gotten email after email with endless sales videos and other information I do not want. I've tried, time and again, to unsubscribe, but they kept coming. I emailed them and told them to take my name off their lists and stop sending me emails. Still, they keep coming. I ended up having to block their address to get rid of them!

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (1)
    View all 1 commentsHide comments
    • Apr 14, 2017

      Tim Skwiat, Director of Nutrition and Exercise

      Hi Mia,

      I hope this finds you doing well. My name is Tim Skwiat, and I am a member of Team BioTrust Nutrition. I am very sorry to hear that you are anything short of completely satisfied. It's our goal to provide you with 5-star products, 5-star service, and a 5-star overall experience. Anything less than that is unacceptable to us.

      Having said that, I am unable to locate any customers named Mia from Barcelona, Spain, in our system. Along those lines, would it be possible for you to please email me directly at tskwiat@biotrust.com? I would like to ensure that you are permanently unsubscribed from our email newsletter list. I would also greatly appreciate it if you could let me know how you've attempted to unsubscribe so that I can report any errors to our marketing team.

      I am glad to hear that your order issues were resolved. While we do offer a money-saving Ship-N-Save program (that involves a 15 percent discount and free shipping), this is not an automatic enrollment. In other words, this option would have to be chosen during checkout by the customer. However, I'm glad to learn that this issue was handled to your satisfaction.

      Please contact me at your convenience, Mia. I look forward to hearing from you, and I will do everything I possibly can to ensure that your concerns are handled to your satisfaction.

      Thank you,

      Tim

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 5 out 6 people found this review helpful

    Low carb shake

    This stuff is amazing.

    Bottom Line: Yes, I would recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (0)
    View all 0 commentsHide comments

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 9 out 10 people found this review helpful

    One BioTrust product did not work for me

    • Florida,
    • Mar 14, 2017
    • Verified Reviewer

    I purchased BioTrust product called Belly Trim XP back in October of 2016. I took it as directed and did not get results for fat loss around my waist. I am not a fat pig but have the usual 60-year-old, 3-inch fat around my waist. I am not saying it's a bad product, but it did not work for me. I will return the balance of product I purchased.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (6)
    View all 6 commentsHide comments
    • Mar 14, 2017

      Tim Skwiat, Director of Nutrition and Exercise

      Hi Gary,

      I hope this finds you doing well. My name is Tim Skwiat, and I'm a representative of BioTrust Nutrition.

      I'm very sorry to hear that your expectations were not exceeded—let alone met. We formulate our products to work and produce real-world results, using only the highest quality, research-backed ingredients.

      That's why we stand behind our products with our 1-year satisfaction guarantee. If you're not completely satisfied, we'll give you your money back or an equal exchange, whichever your preference. Along those lines, I will have a member of our Customer Care Team reach out to you to help you explore your options.

      Having said that, the ingredients in BellyTrim XP are supported by a substantial body of evidence—both peer-reviewed scientific research and real-world experience. For instance, three separate systematic reviews with meta-analysis (arguably the highest level of scientific evidence) show that conjugated linoleic acid results in significant decreases in body fat and increases in fat-free mass (e.g., muscle).

      With that being said, as individuals vary, so too do results. Along those lines, we'll make sure that you're completely taken care of. Your satisfaction is our top priority. Please feel free to email me directly at tskwiat@biotrust.com if you have any questions or concerns. As I mentioned, one of our Customer Care Specialists will be reaching out to you soon.

      Thank you, Gary.

      Tim Skwiat

    • Mar 15, 2017

      Brenda M. Baca

      I love the BioTrust low carb shakes, they are amazing.

    • Apr 2, 2017

      Ilene Slagter

      Is the low-carb shake safe to drink if you have high cholesterol?

    • Apr 4, 2017

      Nancy cantrell

      I am interested in your new product Ageless Body, but I cannot swallow the large capsule. Do you have any other options?

    • Apr 5, 2017

      Tim Skwiat, Director of Nutrition and Exercise

      Hi Ilene,

      I hope this finds you doing well.

      Like all BioTrust supplements, BioTrust Low Carb is intended for healthy adults. If you are taking prescription or over-the-counter medications and, or being treated for any medical conditions, we advise that you consult with your physician before starting any new supplements or changing your diet.

      Having said that, for all intents and purposes, BioTrust Low Carb is a food product. Specifically, it is a high-quality protein supplement designed to help folks optimize their protein intake, which has myriad of potential benefits. Along those lines, you can find the complete list of ingredients and nutrition facts on our website (which I cannot link to through this website).

      Please feel free to contact me directly at tskwiat@biotrust.com. I will be more than happy to provide you with additional information and help answer any questions that you might have.

      Thank you, Tim.

    • Apr 6, 2017

      Tim Skwiat, Director of Nutrition and Exercise

      Hi Nancy,

      Thank you very much for sharing your question. I'm sorry to hear that the capsule size is a mitigating factor in you taking Ageless Body and benefiting from its research-backed ingredients. At this time, Ageless Body is only available in capsule form.

      You may remove the contents of the capsules for administration. For instance, you could add it to food or drink.

      I hope this helps, Nancy. If you have any additional questions, please don't hesitate to contact me directly at tskwiat@biotrust.com.

      Thank you,

      Tim Skwiat

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


  • 8 out 8 people found this review helpful

    Unhappy with their customer service and flexibility.

    • Canterbury, New Zealand,
    • Mar 8, 2017
    • Verified Reviewer

    Leptiburn had done nothing for me, so I talked to them (via email) about returning it and being sent some Metabo 360 to try instead.

    I thought I should return the Leptiburn that I hadn't used, but they did not have a visible address for returns, so I went on the Internet and found the address (in large, bold print) for them in Austin, Texas. It turns out that it's the wrong address, and they insist on refunding my money (goodness know how long that's going to take to show up in my account) and didn't want the stuff returning (which I had done with all good intentions, for $NZ 45), and said I had to physically order something else I wanted from their website.

    I feel that they could "think outside the box" a bit more!

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    Comments (3)
    View all 3 commentsHide comments
    • Mar 8, 2017

      Tim Skwiat, Director of Nutrition and Exercise

      Hi Marion,

      I hope this finds you doing well. My name is Tim Skwiat, and I am responding on behalf of BioTrust Nutrition. First off, I am very sorry to hear that you are not completely satisfied, and I want you to know that we'll do everything we possibly can to take care of you.

      As far as returning products (either empty or unused bottles), we ask that you contact our Customer Service Department directly so that we can provide you with a Return Merchandise Authorization (RMA) number. This allows us to track where returns are coming from and to provide the appropriate refund.

      Our headquarters are indeed in Austin, Texas, and that's why you see that address on our website. However, our distribution center is in Colorado, and that's where we ask that returned products are shipped. Our Customer Service Department provides the address along with the RMA number and directions for return.

      Having said all that, in reviewing the notes associated with your order, I see that we provided you a full refund ($528 USD) for your order. Our one-year satisfaction guarantee entitles customers to either an exchange or refund. Since you received a refund, we are not able to also provide an exchange. I believe this is why Customer Service suggested that you order from the website.

      That said, I will request that Customer Service sends you two complimentary bottles of Metabo379 for any trouble that you experienced. We value you as a customer, and we want to do everything we can to ensure that you're taken care of. Please feel free to contact me directly at tskwiat@biotrust.com if you have any additional questions or concerns.

      My best,

      Tim

    • Mar 9, 2017

      Marion Hounsome

      Thanks for your time Tim.

    • Mar 10, 2017

      Marion Hounsome

      Thanks for the refund.

      Marion Hounsome

    Do you have an account? Log In before commenting.

    (If you don’t have an account – don’t worry, you can create it after)


Showing 1-11 of 143

Write a Review for BioTrust!

Share your experience to help others shop smarter & discover great products.

Write a Review