Read 564 Focallure Customer Reviews and Complaints (Page 2)

Write a Review
Average Customer Rating: 3.0
Rating Snapshot:
5 star: 187 4 star: 92 3 star: 27 2 star: 27 1 star:  231
Bottom Line: 52% would recommend it to a friend
Showing 12-22 of 564
Sort reviews by:

  • This company is actively collecting reviews from its customers. All reviews submitted are subject to moderation and approval to ensure they meet our Review Guidelines.
  • 7 out 7 people found this review helpful

    AWFUL!

    • Bloomington, IL,
    • Mar 20, 2019
    • Verified Reviewer

    I have absolutely nothing nice to say about Focallure. On 2/23 ordered "free" (NOT FREE, shipping + second box full price + shipping on that one). It’s been 29 days, I’ve been charged for the full price box already (3/12 got shipping confirmation for March box, but they are supposed to ship between 5th-10th), and STILL NOTHING on the February box! I canceled because I didn’t like their business practices, and if you don’t cancel by the 20th, you get charged on the 1st for the next month. It took me a week and THREE emails (you have to email), to get it canceled. In that email, I kindly addressed some concerns so that I could possibly help them see a customer's standpoint. Zero acknowledgment that I even said anything.

    It doesn’t matter how amazing these products are, I do not want to support this business by giving them any more money. I looked it up (should have before) and they have two stars and an F on the BBB. I try to see the best in people and companies, but this one is unethical, deceiving, and could care less about you, they just want your money, and that’s ALL they care about. I get that you have to make money, and have certain policies, and snags happen so shipping might get delayed. But this is completely ridiculous. The fact that they didn’t try to make things better, or at the very least acknowledge the problems, on top of all these issues. That is bad business.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    • Mar 28, 2019

      Company Response from Focallure, LLC

      Hello Sarah,

      I am from customer happiness team. I see you have left a negative review about Focallure.

      We are sorry that you had to face issues with our company.

      We have processed your February box and canceled the future subscription as well.

      Our company values put customer satisfaction as a top priority, and we are committed to our customer.

      Thanks.


  • 6 out 8 people found this review helpful

    Still no product!

    • May 4, 2017
    • Verified Reviewer

    I ordered two push-up bras on April 22nd. Immediately the money was taken out of my account, but I still haven't received my product. Emails to customer service have not been returned. Save yourself the trouble and shop elsewhere!

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no

  • 6 out 7 people found this review helpful

    Don't buy this

    • New York,
    • May 20, 2017
    • Verified Reviewer

    Don't bother buying this. It's two months later and I never even got my item. All the reviews there are fake, and the tracking number they gave me wasn't even real.

    I doubt I'll even get my money back at this point.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no

  • 6 out 7 people found this review helpful

    Slow to ship

    • United Kingdom,
    • May 30, 2017
    • Verified Reviewer

    It took 18 days to even ship! No warning of this. In fact, when I ordered it, the message said delivery was 3 days. Still hasn't arrived! Hardly worth it, I asked for a refund they just ignored and shipped days later.

    With the way the emails are written I dont think they're professional in anyway and I am pretty sure they are not English.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no

  • 6 out 7 people found this review helpful

    Never even sent product

    • Hartford, CT,
    • Oct 5, 2017
    • Verified Reviewer

    I placed an order on 8/23 with the site that said it takes 5-7 days for the shipment. 3 weeks later I sent an email to customer support who said “Sorry for the delay” and that I ordered an out of stock item and my order was now “submitted for fulfillment”.

    Nearly 2 weeks later, I looked back and my order still said only “confirmed”. I emailed back and the excuse this time was high volume and they said my order was now in “processing” and I should get tracking soon.

    Over a week later, my order still shows “confirmed”. It's been nearly 2 months since I placed my order and the status still has not changed from the confirmed status. I am issuing a cancellation from my credit card company.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    • Oct 26, 2017

      Company Response from Focallure, LLC

      Hey there Kate,

      Thank you for your review. I just want you to confirm you understand that we will do everything that is possible in order to satisfy you as a customer of Focallure. Please send an email as soon as possible to our VIP Success team at vip@shopfocallure.com.

      Our VIP Success team was founded in order to make customers like you happy once again, and our goal is to serve you in the near future!

      Best regards,

      Natalya

      Beauty Expert


  • 6 out 6 people found this review helpful

    Don’t buy from these people

    I’ve placed three orders with this company. I’ve asked them numerous times to cancel my orders and refund my money, and they refuse. I have been getting the runaround every time they actually email me back. They’ll refund me 10%? I don’t think so! I’ve filed claims with PayPal and have been looking into taking legal action against this company because they refuse to refund me and have never sent the products. I do NOT even want the products anymore. I want my money back. I am absolutely furious with these people.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    • May 4, 2018

      Company Response from Focallure, LLC

      Dear customer,

      Your orders have been canceled on April 19th.


  • 6 out 6 people found this review helpful

    Cheap scammers

    • Dallas, TX,
    • May 1, 2018
    • Verified Reviewer

    So I purchased two of the Focallure matte lip stains. First, the product was matte and looked beautiful on, BUT it was not a lip stain or waterproof. I figured this out about 30 minutes later when I ate food. It was everywhere, on my fingers, my food, my straw, my hand. Trying to get it off my hand was also a pain as regular hand soap didn't work. If it was an actual lip stain, I could understand it not coming off unless I had my makeup remover, but that wasn't the case.

    The second and most likely the most important item was that it burned. It was very slight at first, almost like a lip plumper. Then after about an hour, my entire mouth was on fire. I felt like my lips were going to melt off my face. I had to run and grab vegetable oil to get the stuff off. My lips are currently now back to the slight burn because as much as I scrubbed, I couldn't get all of the horrible stuff off of my lips.

    The reason this is a huge deal and why I call them scammers is because their entire website promotes cruelty-free, vegan, blah, blah, blah products. Then when my package came, and I should not have gone ahead and put it on my lips, but I really wanted to check it out. The package was from China. Nowhere in China are they cruelty-free when it comes to product testing. I don't know what was in that lip product, but STAY AWAY! If someone is stating something and you receive a product that is not what they say, it is a scam.

    I would try for a refund, but by reading all the reviews this company is a POS, and I won't see the day. I mean it took an entire month to get here, for obvious reasons I guess, since it's from China. Horrible company, horrible product, do not hurt your poor lips!

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    • May 4, 2018

      Company Response from Focallure, LLC

      Dear customer,

      We sell different lipsticks. There are waterproof lipsticks and just matte lipsticks (not waterproof). They are completely different. Please make sure that you bought a waterproof lipstick (it is very sticky, impossible to remove with water), not matte.

      Thank you for understanding.


  • 6 out 6 people found this review helpful

    Never received item

    • Washington,
    • Jun 11, 2018
    • Verified Reviewer

    Yes, I placed an order on May 2nd, got an email saying it was shipped May 4th. Well, it's now June 7th. It was shipped from the U.S.; it shouldn't take longer than two weeks, AT MOST. I reached out to customer service and keep getting the runaround. I asked for a refund, and no one will help. Horrible experience. Very upsetting and will never purchase anything again and will spread the word and warn others.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    • Jul 23, 2018

      Company Response from Focallure, LLC

      Hi Jezzra,

      We're extremely sorry that you had to face such difficulties. We may not be able to change the past but if you give us a chance, we will completely make it up to you. Our Customer Happiness Officer will contact you to know more about the issue you faced, and I can assure you that we will do our best to solve each and every issue.


  • 6 out 6 people found this review helpful

    Scam!

    • Milan, Italy,
    • Nov 19, 2018
    • Verified Reviewer

    I thought about trying one of their product due to the fact that it is very popular on the internet and seeing that they sell their products on AliExpress and Amazon at a really low price, but was surprised to see that on their official page the prices are bigger. I wish I had read the reviews before I ordered because I would have seen it was a scam. Anyway, I ordered on the 3rd of November and paid extra for the fast shipping, 7-14 days. Boy I was scammed...I haven't had any updates what so ever, so I wrote them some emails. The only reply they gave me was to wait. If I wanted to wait I wouldn't pay extra for a package that it's not here yet!

    I asked for a refund and haven't had any reply yet. After all the reviews here, I have a feeling they just scammed me. But I will contact my lawyer, this is not ok to do to a client.

    I will return buying from Amazon Prime and buying from Fenty Beauty and HudaBeauty because they deliver it in 2 days and it's not a scam. I bet that Focallure products sucked anyway.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    • Dec 9, 2018

      Company Response from Focallure, LLC

      Hello Ferial,

      We are sorry that you had to face difficulties with an order from us. We were not able to ship your order on time, due to low supply. However, as per your request, we have canceled your order and refunded you on 30th of November. As far as pricing is concerned, we assure you have we have authentic Focallure products at the best price.

      Thanks.


  • 5 out 5 people found this review helpful

    Worst company to do business with

    I have never had such a bad experience ordering online.

    I placed an order with this company and after I was told the product was out of stock and would not be available in time for my trip (that I needed it for), I canceled my order. They refused to cancel my order, and I ended up canceling my order three times in writing. A month later I received the package and immediately refused it. It went back to them, and I just got word today that they are sending it back to me.

    Who does business like this? I have filed a complaint with PayPal.

    DO NOT order from Focallure!

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no

  • 5 out 5 people found this review helpful

    Horrible customer service

    • Houston, TX,
    • Jun 3, 2018
    • Verified Reviewer

    I ordered the QuikKat Eyeliner Strips on April 23, 2018, for an event. The order said that shipping would take 2-7 days. I reached out to customer service on May 14th to inquire about my order because it still had not been shipped.

    On May 15th, I was told that due to a high volume of orders, the product was on backorder but that it would be "shipped at any moment." On May 21st, I reached out because my order had still not been processed. On May 22nd, I was told that my order was now processing and would be shipped "very soon." I was offered a 10% discount (which I never actually received). The same day, I asked for a complete refund and to cancel my order because I ordered it for an event that had already happened. Therefore, I had no need for the product.

    On May 22nd, customer service told me that my order could not be canceled and that "soon" it would be shipped. On May 23rd, I again requested that my order be canceled and that I receive a refund, which I believe to be a reasonable request. On May 24th, I received the exact same email as before explaining that my order could not be canceled and that "soon" it would be shipped. The same day, I requested to be directed to a manager.

    On May 25th, I was told to wait "3-4 days" for my order to be shipped. I was not directed to a manager and my concerns were not addressed. Today is now May 31st. It has been six days since I was told to wait 3-4 days for my order to be shipped. It has still not been shipped.

    I went to the Focallure website to try to call customer service, but they have no number listed/available to the public. I also tried to write a review on their website. They are clearly censoring the reviews because my review did not show up online. I wrote another one just to make sure it wasn’t a mistake, but that review did not appear on the site either.

    I do not recommend this company. The customer service is horrible; concerns are not addressed, promises are made that are not delivered, and the staff refuses to cancel orders upon customer request.

    Bottom Line: No, I would not recommend this to a friend

    Help others find the most helpful reviews

    Was this review helpful?

    yes no
    • Jun 5, 2018

      Company Response from Focallure, LLC

      Dear customer,

      We are sorry for the delay. Your order has been canceled and refunded back to your bank account. ​It can take up to 6 business days to receive the money (depends on your bank).

      ​Thank you and have a nice day!


Showing 12-22 of 564

Write a Review for Focallure!

Share your experience to help others shop smarter & discover great products.

Write a Review